Nye Mercedes-AMG GT 4-dørs Coupé – oppgradert kjørekomfort og større individualiseringsmuligheter16.6.2021 11:12:42 CEST | Pressemelding

Den nye AMG GT 4-dørs Coupé kombinerer den ypperste kjøredynamikken fra sportsbilen AMG GT med hverdagslig praktikalitet, takket være fire dører og plass til opptil fem personer. Den er nå mer individuell enn noen gang med et utvidet tilbud av hjul, interiørkombinasjoner og farger, i tillegg til en elegant spesialutgave. Den nye modellen vil debutere med 6-sylindrede motorvarianter, og forventes på norske veier i løpet av høsten 2021.

Nye EQS med rekkevidde på opptil 770 km - Verdenspremiere 15. april7.4.2021 12:52:19 CEST | Pressemelding

Det nærmer seg verdenspremiere på nye EQS, med kun få dager igjen til 15. april. EQS er bygget på en helt ny elektrisk plattform og har derfor mange fordeler med hensyn til plass og design. Rekkevidden er på opptil 770 km (WLTP), og to batteristørrelser på 90 kWh og 107.8 kWh vil være tilgjengelig. I tillegg har EQS verdensrekord i aerodynamikk for produksjonsbiler med en cd-verdi fra 0,20. Forventet lansering i Norge er i løpet av høsten 2021.

Mercedes-AMG definerer fremtiden med elektrifisering31.3.2021 16:17:05 CEST | Pressemelding

Med den fremtidige elektrifiseringen kombinerer Mercedes-AMG overlegen ytelse og imponerende kjøredynamikk sammen med maksimal effektivitet. De første helelektriske AMG-modellene er i ferd med å gå i serieproduksjon, og de nye E PERFORMANCE høyytelseshybridene vil være svært effektive. Denne utviklingen har dratt nytte av verdifull erfaring fra Formel 1-ekspertene hos Mercedes-AMG High Performance Powertrains og Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Flere spennende gateregistrerte modeller er forventet å debutere i år.
  • Siste
  • >>