Mercedes-Benz G-Klasse blir elektrisk med Concept EQG7.9.2021 12:37:39 CEST | Pressemelding

Med Concept EQG presenterer Mercedes-Benz en elektrisk utgave av terrengikonet G-Klasse. Konseptbilen kombinerer det umiskjennelige utseendet til G-Klasse, med utvalgte designelementer som er typiske for helelektriske modeller fra Mercedes-EQ. Terrengegenskapene til «G», som alltid har hatt høy standard, vil ikke bare finne veien inn i en alder av elektrisk mobilitet, men vil også bli utviklet ytterligere på noen områder. Concept EQG gir dermed en lovende forhåndsvisning av hva en Mercedes-Benz G-Klasse med elektrisk drivlinje vil være i stand til.

Mercedes-Benz på IAA: Premiere på fem helelektriske modeller30.7.2021 08:20:07 CEST | Pressemelding

Fra 7. til 12. september avholdes den internasjonale bilmessen IAA MOBILITY 2021 i München. Der vil Mercedes-Benz vise frem bredden av både den nåværende og den kommende porteføljen av elektriske modeller. Med basis i «Lead in Electric» vil Mercedes-Benz, Mercedes-EQ, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach og smart komme til IAA MOBILITY med totalt åtte premierer. Fem av disse er fullt elektriske modeller, i tillegg til en høyytelseshybrid.

Nye Mercedes-AMG GT 4-dørs Coupé – oppgradert kjørekomfort og større individualiseringsmuligheter16.6.2021 11:12:42 CEST | Pressemelding

Den nye AMG GT 4-dørs Coupé kombinerer den ypperste kjøredynamikken fra sportsbilen AMG GT med hverdagslig praktikalitet, takket være fire dører og plass til opptil fem personer. Den er nå mer individuell enn noen gang med et utvidet tilbud av hjul, interiørkombinasjoner og farger, i tillegg til en elegant spesialutgave. Den nye modellen vil debutere med 6-sylindrede motorvarianter, og forventes på norske veier i løpet av høsten 2021.
  • Siste
  • >>