Kron ble startet i 2017 med mål om å gjøre det tilgjengelig, enkelt og billig for alle å investere i fond og aksjer. Kron arbeider for å demokratisere investering i fond og aksjer gjennom å kombinere løsninger som øker kundenes kompetanse om sparing med konkurransedyktige priser og stort utvalg av ulike investeringsprodukter.

• Kron
  • Inkognitogata 34
  • 0256 OSLO

Høyrentefond i vinden for Kron-kundene2.8.2023 08:02:42 CEST | Pressemelding

Kron-kundene rir AI-bølgen og kjøper fond for 340 millioner2.6.2023 07:55:05 CEST | Pressemelding

Verdensindeksen falt med 1 % i mai, men norske fondskunder hadde igjen fordeler av en svekket hjemlig valuta slik at indeksen endte opp målt i norske kroner - i en måned der særlig de store selskapene med satsning mot kunstig intelligens (AI) bidro positivt. Kron-kundene tegnet fond for over 340 millioner kroner, mens det ble innløst i underkant av 80 millioner, slik at netto fondstegning endte på 265 millioner kroner.

Kron-kundene hamstret indeksfond for en kvart milliard i januar2.2.2023 07:06:06 CET | Pressemelding

2023 startet med et helt års forventet avkastning levert allerede i løpet av årets første måned. Verdensindeksen endte med hele 7 % avkastning i norske kroner. Det var særlig teknologisektoren som gjorde det skarpt, og teknologiindeksen Nasdaq hadde sin beste januar måned siden 2001. Kron-kundene åpnet lommeboken og kjøpte fond for en kvart milliard i løpet av måneden, mens det var i overkant av 50 millioner i innløsing noe som gir en netto tegning på i underkant av 200 millioner kroner.

Kron-kundene med 109 millioner netto i fond i oktober2.11.2022 07:30:08 CET | Pressemelding

Ikke siden 1976 har den amerikanske Dow Jones indeksen levert en like god oktober måned, med en avkastning på nesten 14 %. Det amerikanske markedet som helhet endte noe lavere etter skuffende resultater fra teknologikjemper som Meta og Amazon. Verdensindeksen fikk en avkastning på 7,1 % i lokal valuta, mens den i norske kroner landet på 2,3 %. Kron-kundene fortsatte å pøse penger inn i fond gjennom den gode måneden og tegnet fond for totalt 206 millioner kroner. Valutasikrede fond skiller seg sammen med pengemarked og et Midtøsten-fond ut på topplisten.

Kron-kundene fosser til pengemarked4.10.2022 07:18:15 CEST | Pressemelding

September fortsatte slik august sluttet, med sentralbanker som kappes om å sette opp renten for å bekjempe inflasjonstoget som skyller over verden. Dette førte til svekket investorsentiment og store svingninger i aksje-, rente- og valutamarkedene. Verdensindeksen i amerikanske dollar falt med hele 9,3 % i løpet av måneden. Hovedindeksen på Oslo børs falt nesten 12 %, den svakeste septembermåneden siden finanskriseåret 2008. Kron-kundene forholdt seg forholdsvis rolig og fortsatte å holde seg til spareplanene sine med fondstegning på 173 millioner kroner i løpet av måneden. Det ble innløst aksje- og rentefond fond for 55 millioner kroner.
  • Siste
  • >>