Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en nylig lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller dele opp over tid. Dette gir en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Klarna har i dag 130 000 handelssteder. Klarna har 2 500 ansatte og er virksom i 14 land.

Ant Financial Group & Klarna announce investment to fuel global cooperation4.3.2020 08:30:00 CET | Pressemelding

Stockholm- New York, March 4 2020 - Klarna, a leading global payments and shopping provider, is pleased to announce that Ant Financial Services Group, owner and operator of the world’s leading payments and lifestyle platform Alipay, has taken a minority stake in Klarna, as the two companies deepen their partnership to bring more innovative and convenient financial services to consumers worldwide.

Rekordstart på Black Week, men de ivrigste nettshopperne venter28.11.2019 13:16:35 CET | Pressemelding

De tre første dagene av årets Black Week-salg har omsetningen i netthandelen økt med hele 30 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Klarnas salgsstatistikk tyder også på at de ivrigste nettshopperne venter til selve Black Friday med det meste av handlingen. – Mye av veksten skyldes nok at Black Week i år er en uke nærmere jul og smelter sammen med julehandelen. Nettbutikker som selger elektronikk, mote og skjønnhet er de store vekstvinnerne så langt. Dette er tradisjonelt segmenter hvor det blir handlet mye julegaver, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad. Klarna håndterer mellom en tredjedel og halvparten av alle betalingstransaksjoner i det nordiske netthandelsmarkedet. I Norge benytter over 5000 nettbutikker deres betalingsløsninger. Dette gir en helt unik mulighet til å følge nordmenns shoppingvaner på nett i tilnærmet sanntid gjennom Black Week. Oslo øker mest og Finnmark minst Dette viser Klarna-tallene så langt: Fra mandag til onsdag denne uken er det innb
  • Siste
  • >>