Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Kia Sorento vinner Red Dot og iF design award.16.4.2021 13:04:10 CEST | Pressemelding

Nye Kia Sorento hedres for sin design, og vinner både Red Dot Award og iF Award, to meget prestisjefulle designkonkurranser. «Sorento Plug-in Hybrid er nå i butikk hos mange av våre forhandlere, og vi får gode tilbakemeldinger både på pris, kjøreegenskaper og utstyrsnivå», sier Irene Solstad, konserndirektør for Kia i Bertel O. Steen. «Det at Sorento vinner to av de viktigeste designkonkurransene er veldig gøy.» Med de siste utmerkelsene i Red Dot og iF awards, fortsetter Kias suksess i de to konkurransene. Kia Soul var første bil fra et koreansk merke til å motta Red Dot i 2009, og siden har totalt 26 Kia modeller blitt hedret med den prestisjefulle prisen. I iF Award, som Kia mottok for første gang i 2010, har det blitt 21 priser inkludert nye Sorento. Prisdryss Like etter lanseringen i fjor høst vant Sorento ‘All-Wheel Drive Car of the Year 2020’ en pris som deles ut av Auto Bild Allrad. Senere ble den også tildelt den gjeveste tyske prisen "Golden Steering Wheel 2020" i klassen sto

Kia får plattformen NVIDIA DRIVE i alle fremtidige modeller.10.11.2020 08:42:10 CET | Pressemelding

Hyundai Motor Group og NVIDIA kunngjorde i dag innføringen av NVIDIA DRIVE-plattformen for nettbaserte tjenester i alle nye modeller fra Kia, Hyundai og Genesis fra 2022. Med den energieffektive og kraftige NVIDIA DRIVE-plattformen vil kundene få kontinuerlig forbedrede brukeropplevelser, og dra nytte av programvaredefinerte systemer med mange funksjoner og kunstig intelligens som kan oppdateres i hele bilens levetid.
  • Siste
  • >>