Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.

Karate-EM: - Viktig generalprøve før OL-kvalifiseringen14.5.2021 14:00:00 CEST | Pressemelding

Fire norske karate-utøvere skal neste uke konkurrere i EM. Mesterskapet arrangeres i Porec, Kroatia, 19.-23. mai. Totalt deltar over 500 europeiske utøvere fra 47 land. – Et senior-EM er i seg selv et av de viktigste stevnene på kalenderen for de norske utøverne. I år blir EM ekstra viktig, da dette er de siste konkurransene før OL-kvalifiseringsstevnet i Paris i juni, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund.

Nina Bansal skal konkurrere i Taekwondo VM online.23.11.2020 10:40:00 CET | Pressemelding

I mai i år skulle VM i taekwondo mønster blitt arrangert i Danmark. Grunnet korona-situasjonen ble mesterskapet avlyst, og det internasjonale taekwondo-forbundet inviterer derfor nå til VM som e-stevne. Innledende runder starter 23. november, og landslagstrener og -utøver Nina Bansal (34) er eneste norske utøver i mesterskapet. Bansal er regjerende europamester, og ser frem til å konkurrere om VM-tittelen på nettet.

Wushu: To norske medaljer på første dag i online-EM25.5.2020 13:47:08 CEST | Pressemelding

Som en følge av korona-epidemien ble årets EM i wushu, som var planlagt arrangert i Moskva, avlyst. Det europeiske wushu-forbundet ønsket allikevel å gi utøvere av kinesisk kampsport over hele Europa et konkurransetilbud, og i dag ble derfor online-EM i wushu innledet. Totalt deltar seks norske utøvere i mesterskapet. Allerede på mesterskapets første dag markerte den norske troppen seg, med sølv til Sophia Abramowski (12) og bronse til Jonas Thorsen Loe (17).

TAEKWONDO MØNSTER: NYTT GULL TIL NINA BANSAL11.5.2020 12:17:10 CEST | Pressemelding

Forrige uke arrangerte World Taekwondo Europe (WTE) sin første online-konkurranse i taekwondo mønster. Fem norske utøvere deltok, og landslagstrener og utøver Nina Bansal tok gull i sterk konkurranse mot utøvere fra hele verden. Online-konkurranser har blitt etablert av flere aktører nå i korona-perioden, og stevnene viser stor interesse for å konkurrere hos utøvere verden over. I stevnet avholdt av det europeiske taekwondoforbundet forrige uke deltok hele 1200 utøvere fra 75 nasjoner.
  • Siste
  • >>