Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.

Wushu: To norske medaljer på første dag i online-EM25.5.2020 13:47:08 CEST | Pressemelding

Som en følge av korona-epidemien ble årets EM i wushu, som var planlagt arrangert i Moskva, avlyst. Det europeiske wushu-forbundet ønsket allikevel å gi utøvere av kinesisk kampsport over hele Europa et konkurransetilbud, og i dag ble derfor online-EM i wushu innledet. Totalt deltar seks norske utøvere i mesterskapet. Allerede på mesterskapets første dag markerte den norske troppen seg, med sølv til Sophia Abramowski (12) og bronse til Jonas Thorsen Loe (17).

TAEKWONDO MØNSTER: NYTT GULL TIL NINA BANSAL11.5.2020 12:17:10 CEST | Pressemelding

Forrige uke arrangerte World Taekwondo Europe (WTE) sin første online-konkurranse i taekwondo mønster. Fem norske utøvere deltok, og landslagstrener og utøver Nina Bansal tok gull i sterk konkurranse mot utøvere fra hele verden. Online-konkurranser har blitt etablert av flere aktører nå i korona-perioden, og stevnene viser stor interesse for å konkurrere hos utøvere verden over. I stevnet avholdt av det europeiske taekwondoforbundet forrige uke deltok hele 1200 utøvere fra 75 nasjoner.

TAEKWONDO: FIRE NORSKE UTØVERE TIL KADETT- OG JUNIOR-EM1.10.2019 12:47:56 CEST | Pressemelding

Mens deler av landet nyter høstferie skal fire unge, hardtarbeidende taekwondo-utøvere representere Norge i EM for kadetter og juniorer i Spania. – De siste årene har Norge vunnet medaljer i dette mesterskapet. Vi håper derfor at den norske troppen skal kunne være med å kjempe i toppen også i år, selv om fokuset på dette nivået er å opparbeide seg internasjonal konkurransegjennomføring, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund.

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CEST | Pressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d
  • Siste
  • >>