IKEA Art Event-kolleksjonen 2021 utforsker den beste måten å kombinere kunst og funksjon på16.3.2021 18:00:00 CET | Pressemelding

Kan en funksjonell og hverdagslig ting være kunst? IKEA lanserer IKEA Art Event-kolleksjonen 2021 med sikte på å utforske krysningspunktet mellom kunst og funksjon. For denne kolleksjonen på 10 arbeider som kun vil være i salg i en begrenset periode, har IKEA samarbeidet med noen av nåtidens mest aktuelle kunstnerne; Daniel Arsham, Gelchop, Humans siden 1982, Sabine Marcelis og Stefan Marx. Kolleksjonen vil være tilgjengelig i IKEA-varehus verden over og på nettet fra april 2021.

Ingka Group produserte mer fornybar energi enn selskapet brukte i FY2029.1.2021 15:16:04 CET | Pressemelding

I et utfordrende år hvor hjemmet har vært viktigere enn noensinne, har Ingka Group fokusert på å støtte lokalsamfunnene og partnerne i verdikjeden, og på å nå fram til dem med størst behov i pandemien. Til tross for utfordringene kommer selskapet stadig nærmere bærekraftsmålene samtidig som gode resultater gjør det mulig å investere mer. Ingka Groups nye årssammendrag og bærekraftsrapport viser at selskapet for første gang har produsert mer fornybar energi enn det brukte i driften, samtidig som det fortsetter å bidra til samfunnet.

Etter 70 år med suksess, blar IKEA om til et nytt kapittel7.12.2020 13:00:00 CET | Pressemelding

IKEA-katalogen har en fenomenal 70-årig historie. Gjennom årene har den blitt en ikonisk og kjær publikasjon, og den har vært en viktig suksessfaktor for at IKEA har kunnet nå og inspirere de mange menneskene over hele verden, med hjeminnredningsløsninger og -produkter. Men tidene forandrer seg. I løpet av de siste årene har IKEA blitt mer digital og tilgjengelig, og tatt til seg nye måter å få kontakt og samhandle med flere mennesker på. Kundenes behov og bruk av media har endret seg, og katalogen har vært mindre i bruk. Derfor har Inter IKEA Systems B.V., den verdensomspennende IKEA-franchisegiveren, bestemt seg for å ta en emosjonell, men rasjonell beslutning om å bla om til et nytt kapittel og ta farvel med IKEA katalogen – og se mot fremtiden med spenning.

Solide resultater i et år hvor hjemmet har vært viktigere enn noensinne20.11.2020 13:03:08 CET | Pressemelding

IKEA Norge annonserte i dag et sterkt resultat for regnskapsåret 2020 (1. september 2019 – 31. august 2020). 5.3% vekst sammenlignet med fjoråret, og et driftsresultat på 445 mNOK, til tross for økonomiske og samfunnsmessige utfordringer skapt av Korona-pandemien. Dette er andre året på rad at IKEA leverer gode resultater, og det tyder på at endringen selskapet begynte på i 2018, for å bli mer tilgjengelig, mer bærekraftig og rimeligere, er den riktige veien å gå.

IKEA introduserer en plantebolle for kjøttelskere – et mer bærekraftig alternativ til den ikoniske IKEA-kjøttbollen9.10.2020 16:30:44 CEST | Pressemelding

Plantebollen som har betraktelig lavere klimaavtrykk enn kjøttbollen, har blitt laget med ett hovedformål – å gjenskape kjøttbollen uten kjøtt. Med ingredienser som erteprotein, havre, epler og poteter har vi arbeidet hardt for å gjenskape dette kjente, klassiske IKEA-produktet for å tilby et mer bærekraftig alternativ til de mange kjøttbolleelskerne, uten å gå på kompromiss med smaken eller teksturen.
  • Siste
  • >>