Huawei er en global leverandør av løsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom vårt engasjement og fokus på kundesentrisk innovasjon og våre solide partnerskap, har vi etablert ende-til-ende-fordeler innen telekommunikasjonsnettverk, bedriftsløsninger, mobile enheter og cloud computing. Huaweis 188 000 ansatte er drevet av å skape maksimal verdi for teleoperatører, bedrifter og forbrukere gjennom å levere konkurransedyktige løsninger og tjenester. Våre innovative produkter, løsninger og tjenester brukes i flere enn 170 land, og betjener over en tredjedel av verdens befolkning. Huawei ble opprettet i 1987, og er et privat selskap heleid av de ansatte.

Huawei Ships 200 Million Smartphone Units For 2019 In Record Time23.10.2019 14:46:33 CEST | Pressemelding

Shenzhen, China, October 23rd, 2019: Huawei Consumer Business Group (CBG) today announced that it has shipped 200 million smartphones to date in 2019, 64 days earlier than the same shipment milestone last year. Huawei’s relentless focus on cutting-edge technology and innovative ID design, with its complete commitment to consumers worldwide, has reinforced their trust and commitment as more consumers continue to support Huawei. 2019 saw the launch of a number of stand-out devices including the multi award-winning HUAWEI P30 Series, widely considered to be the best camera phone currently available, as well as an all-round category leader. Amongst a slew of awards and accolades, the European Image and Sound Association (EISA), a group comprising 55 of the world’s most respected consumer electronics magazines, named the HUAWEI’s P30 Pro “EISA Best Smartphone 2019-2020”, making it the second year in a row that Huawei has claimed this category prize. More recently, the HUAWEI Mate 30 Series

Huawei lanserer Watch GT2, en ny standard for sportsklokker10.10.2019 10:22:52 CEST | Pressemelding

Watch GT2 er oppfølgeren til fjorårets suksessklokke Watch GT, og kommer med en rekke helserelaterte nyvinninger, samt den nye Kirin A1-chipen, som gir klokken en markedsledende batterilevetid i sitt segment. Watch GT2 arver den klassiske stilen fra forrige modell, men kommer nå med en ny, kurvet 3D-skjerm. Det gjør at skjermen både ser og føles større enn forrige modell, uten at de fysiske dimensjonene er endret. Sov og tren bedre Watch GT2 har hele 15 treningsformer. Dette inkluderer løping, sykling, svømming, ellipsemaskin og triatlon. Når du trener måler klokken ytelsen din via 190 forskjellige datapunkter. Klokken registrerer både regulær hjerterytme, og kan varsle deg ved unormal puls eller potensielle hjertefeil. Watch GT2 har i tillegg TruSleep 2.0- og TruRelax-teknologi, som bruker kunstig intelligens og omfattende statistikk til å gi deg råd om hvordan du kan sove bedre og stresse mindre. Med Watch GT2 har du et perfekt redskap til å leve et sunnere og mer avslappet liv. Gren

Huawei launches Ascend 910, the world's most powerful AI processor, and MindSpore, an all-scenario AI computing framework23.8.2019 11:15:14 CEST | Press release

Huawei officially launched the world's most powerful AI processor – the Ascend 910 – as well as an all-scenario AI computing framework, MindSpore. "We have been making steady progress since we announced our AI strategy in October last year," said Eric Xu, Huawei's Rotating Chairman. "Everything is moving forward according to plan, from R&D to product launch. We promised a full-stack, all-scenario AI portfolio. And today we delivered, with the release of Ascend 910 and MindSpore. This also marks a new stage in Huawei's AI strategy."
  • Siste
  • >>