Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Pols, groovy gammaldans og tidløs mystikk fra Hulbækmo og Jacobsen familieorkester!15.3.2024 09:00:00 CET | Pressemelding

I dag lanseres det nye albumet til Hulbækmo & Jacobsen familieorkester med det klingende navnet Rundsnurrknurr. Musikken har, som på deres første album fra 2017, en salig blanding av musikalske stilarter og impulser, men denne gangen er det norsk gammeldans og bygdedans som står i sentrum. Denne delen av den norske folkemusikken flommer over av kule og spennende rytmer og groover, og selv om det er dansemusikk det er snakk om, så dukker det også opp de vakreste melodier. På dette albumet har familien satt seg fore å utforske og utvide sjangeren på sitt vis.

Hulbækmo og Jacobsen familieorkester med en leken og humørfylt singel fra nytt album.16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemelding

«Hans sin vals» er som tittelen antyder en låt som er komponert av Hans Hulbækmo. Er det en oppfølging av «Hans sin låt», som var et av sporene på orkesterets debutalbum, «På snei», som ble utgitt 2017? Kanskje det, den har i hvert fall den samme musikalske lekenheten som alltid har vært et av kjennetegnene på Hulbækmo & Jacobsen familieorkester, med en sterk melodi, innslag av improvisasjon og et fargerikt instrumentarium. På denne låta høres Tones harpe, Alf’s munnspill, Hans Fredrik’s fløyte og Hans sin krukketromme, og den gir en liten pekepinn på hva som kan høres på resten av RUDSNURRKNURR, albumet som låta er hentet fra, og som blir lansert den 15. Mars
  • Siste
  • >>