Frivillig.no

Mange venter bare på å bli spurt
Frivillig.no er en digital oppslagstavle for frivillige oppdrag. Kort fortalt gjør vi det enklere for organisasjoner å rekruttere nye frivillige, og enklere for folk å finne noe å engasjere seg i. Over 2000 organisasjoner er registrert og får inn tilsammen i snitt 45 nye meldinger om dagen fra folk som vil bli frivillige.

Alle kjenner ikke alle
Å være frivillig betyr å bidra, å lære og å være en del av et fellesskap. Slike fellesskap er samfunnets vaksine mot ensomhet. Frivillighet Norge bruker Frivillig.no som et verktøy for å øke deltakelsen i frivilligheten, gjennom det inkluderingen i samfunnet og bekjempe ensomhet.

Frivillig.no er gratis og kan brukes av organisasjoner, lag og foreninger registrert i frivillighetsregisteret, frivilligsentraler, menigheter og kulturfestivaler.

Frivillig.no drives av de frivillige organisasjonene selv gjennom Frivillighet Norge, og er støttet av Helse- og omsorgsdepartementet, Kulturdepartementet, Oslo Kommune, Gjensidigestiftelsen og Sparebankstiftelsen DNB.

Finalister til den nasjonale prisen Årets Nykommer i Frivilligheten10.11.2021 16:06:35 CET | Pressemelding

For sjette år på rad deler rekrutteringsportalen Frivillig.no og Frivillighet Norge ut den nasjonale prisen Årets nykommer i Frivilligheten. Prisen deles ut i forbindelse med FNs internasjonale dag for frivillighet, for å sette pris på det engasjementet og den frivillige innsatsen som nye frivillige har lagt ned, og for å vise at det ikke er så vanskelig å begynne å gjøre noe for andre.

Innvandrere deltar mindre i det frivillige organisasjonslivet, men mer om de blir spurt.4.2.2020 10:31:10 CET | Pressemelding

17% av innvandrere deltar i frivilligheten, sier Senter for forskning på sivilsamfunn og frivillig sektor i sin rapport om «Sivilsamfunnsdeltaking blant innvandrere i Noreg». Her finner de at andelen innvandrere som har vært frivillig, er markant lavere enn andelen norskfødte som er frivillige. Men på nettsiden Frivillig.no, hvor 2500 organisasjoner, lag og foreninger har lagt ut oppdrag for frivillige, er det dobbelt så stor andel hos nordmenn med innvandrerbakgrunn som melder seg. Så hvorfor er ikke andelen som er med i organisasjonene høyere?

Finalister til Årets Nykommer i Frivilligheten - nasjonal frivillighetspris13.11.2019 06:00:00 CET | Pressemelding

For fjerde år på rad deler rekrutteringsportalen Frivillig.no og Frivillighet Norge ut den nasjonale prisen Årets nykommer i Frivilligheten. Dette for å sette pris på engasjement og frivillig innsats fra de nye frivillige som har vist at det ikke er så vanskelig å gjøre noe for andre. Prisen til Årets nykommer i frivilligheten deles ut av Frivillig.no og Frivillighet Norge, på Frivillighetens dag på Sentralen i Oslo 5. Desember

Speiderleder Mohamad fra Rjukan/Syria fikk frivillighetspris av Kronprinsparet5.12.2018 20:23:09 CET | Pressemelding

For tredje år på rad deler rekrutteringsportalen Frivillig.no og Frivillighet Norge ut den nasjonale prisen "Årets nykommer i Frivilligheten". Dette for å sette pris på engasjement og frivillig innsats fra de nye frivillige som har vist at det ikke er så vanskelig å gjøre noe for andre. Prisen til "Årets nykommer i frivilligheten" ble delt ut til Speiderleder Mohamad Nobel Omr Deeb fra Rjukan av H.K.H. Kronprinsen og H.K.H. Kronprinsessen på vegne av Frivillig.no og Frivillighet Norge, på Frivillighetens dag på DOGA i Oslo 5. Desember kl 18-19.

Finalister til den nasjonale prisen Årets nykommer i frivilligheten21.11.2018 09:00:00 CET | Pressemelding

For tredje år på rad deler rekrutteringsportalen Frivillig.no og Frivillighet Norge ut den nasjonale prisen Årets nykommer i Frivilligheten. Dette for å sette pris på engasjement og frivillig innsats fra de nye frivillige som har vist at det ikke er så vanskelig å gjøre noe for andre. Prisen til Årets nykommer i frivilligheten deles ut av Frivillig.no og Frivillighet Norge, på Frivillighetens dag på DOGA i Oslo 5. Desember kl 18-19.

Frivillighet kan vaksinere studenter mot ensomhet11.9.2018 08:08:52 CEST | Pressemelding

1 av 3 studenter er ensomme i følge en ny stor levekårsundersøkelse blant norske studenter. Frivillighet Norge lanserer i dag en ny film som et tilsvar til denne undersøkelsen, der frivillig innsats presenteres som en løsning. – Å engasjere seg som frivillig kan være en vaksine mot ensomhet. Vi ser ikke ensomme studenter som offer som trenger tiltak, men som ressurser med nye muligheter, sier generalsekretær i Frivillighet Norge Stian Slotterøy Johnsen.
  • Siste

Mange venter bare på å bli spurt