Fjordkraft er strømleverandør til privatkunder og bedrifter over hele Norge. 1,4 millioner mennesker har Fjordkraft i stikkontakten. Fra april 2017 er Fjordkraft både strømleverandør og mobilleverandør. Fjordkrafts virksomhet er innkjøp og videresalg av strøm og mobiltelefoni.

Fjordkraft hadde ved utgangen av 2019 293 fast ansatte og hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorer i Sandefjord, Trondheim, Oslo, Stavanger og på Sortland. I 2019 omsatte Fjordkraft-konsernet for 7,1 milliarder kroner. Fjordkraft Holding ASA ble børsnotert 21. mars 2018.

Enda et godt Fjordkraft-kvartal20.8.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding

Fjordkraft Holding ASA (Fjordkraft) fikk et justert driftsresultat på 124 (98) MNOK i 2. kvartal 2020. Det er en økning på 26 prosent fra samme periode foregående år. Underliggende netto driftsinntekter i 2. kvartal steg med 15 prosent til 314 MNOK, opp fra 274 MNOK i 2019. Konkurransetilsynet har godkjent oppkjøpet av Gudbrandsdal Energi AS og Eidsiva Marked AS. Når transaksjonen sluttføres i september blir Fjordkraft-konsernet Norges største aktør i sluttbrukermarkedet for strøm.
  • Siste
  • >>