Computas er en norsk leverandør av IT-løsninger og rådgivningstjenester innen teknologisk innovasjon. Selskapet leverer verdiskapende og samfunnsnyttige løsninger til både offentlig og privat sektor, og har særlig spisskompetanse innenfor offentlig forvaltning, justis, tilsyn, helse, logistikk, olje og gass. Computas jobber med alt fra apper som redder liv og prisvinnende saksbehandlingsløsninger, til dataanalyse, kunstig intelligens og omfattende, skybaserte innovasjonsprosjekter. Selskapet er Google Cloud Premier Partner med Europas største Google Cloud-sertifiserte miljø, Atlassian Gold Partner og Microsoft Gold Partner.

Engasjement i debatt om etikk og kunstig intelligens under Arendalsuka15.8.2019 12:54:32 CEST | Pressemelding

Det var høyt engasjement i debatten om det etiske perspektivet i bruk av kunstig intelligens. Debatten ble arrangert av IKT-Norge og Computas under Arendalsuka torsdag. I tillegg til Stortingsrepresentanter fra Høyre og Arbeiderpartiet, deltok UDI-direktør Frode Forfang. IT-bransjen var representert med teknologidirektør i Microsoft Norge, Shahzad Rana, og fagdirektør i Computas, Morten Forfang.

Bygger tidsmaskin for å redusere forsinkelser i kollektivtrafikken15.2.2018 08:55:01 CET | Pressemelding

Stavanger-området er noe mindre snørikt enn andre deler av landet i disse dager, men forsinkelser i kollektivtrafikken har også rogalendingene kjennskap til. Mobilitetsleverandøren Kolumbus har nå gått grundig til verks for å komme forsinkelser og kundeklager til livs. Sammen med eksperter på skyløsninger og maskinlæring fra Computas, har de utviklet prototypen til en "tidsmaskin" som kan predikere forsinkelser og eksakt posisjon på selskapets 450 busser opptil et år frem i tid.
  • Siste
  • >>