Color Line styrker godstransporten til og fra Norge25.3.2020 13:59:18 CET | Pressemelding

Color Line setter inn M/S SuperSpeed 1 mellom Kristiansand og Hirtshals fra fredag 27. mars kl 1630. Skipet ble tatt ut av ordinær rute mandag 16. mars som konsekvens av myndighetenes tiltak for å håndtere coronaviruset COVID-19. I perioden 16. til 27. mars skulle M/S SuperSpeed 1 opprinnelig ha gjennomgått ordinært dokkeopphold i Danmark, men har grunnet de inntrufne forholdene ligget til kai i Kristiansand.

Color Line – Oppstarten av Color Hybrid utsatt til 16. august5.8.2019 15:39:31 CEST | Pressemelding

Color Line tar i bruk det første landstrømanlegget i utenlandsk havn10.5.2019 09:56:00 CEST | Pressemelding

Statsminister Daniel Günther i Schleswig-Holstein åpnet torsdag det første landstrømanlegget i Kiel havn. Anlegget er det første som Color Line tar i bruk utenlands. Fra før har selskapet sluttført et omfattende miljøprogram i de norske havnene som Color Line trafikker. Programmet startet i Oslo i 2011, fortsatte i Kristiansand i 2014 og i Larvik i 2016, med Sandefjord i august 2017.

Color Line åpner ny fraktrute og dobler godskapasiteten sjøveien mellom Oslo og Kiel10.1.2019 15:00:00 CET | Pressemelding

10. januar seiler M/S Color Carrier for første gang fra Hjortneskaia i Oslo til Kiel i Tyskland. Med det nyinnkjøpte ro-ro skipet kan Color Line inklusiv dagens tonnasje frakte ca. 80 000 trailere årlig på denne strekningen. Det tilsvarer en sammenhengende kjede trailere fra Oslo til Tromsø. - Satsingen er et viktig bidrag for å styrke den miljøvennlige sjøveien som representerer godsets kollektivløsning, sa konsernsjef Trond Kleivdal under åpningsseremonien torsdag. Med satsingen på Color Carrier rendyrker Color Line ro-ro transport som nytt aktivitetsområde.

Color Line – 300 verftsarbeidere i sving på Color Hybrid15.11.2018 14:21:45 CET | Aktuelt

I dag markerte Color Line og Ulstein Verft offisielt startskuddet for utrustingen av verdens største plug-in hybrid skip. 300 verftsarbeidere er i gang om bord, og i desember blir det flere. Color Line har investert over 1,2 milliarder kroner i skipet. Byggingen gir ringvirkninger i form av nye arbeidsplasser, økt verdiskaping, samt at det gir teknologiske «spillovers» på andre deler av den maritime klyngen i Norge. Total sysselsettingseffekt er beregnet til ca 950 årsverk.
  • Siste
  • >>