Color Line – Oppstarten av Color Hybrid utsatt til 16. august5.8.2019 15:39:31 CEST | Pressemelding

Color Line tar i bruk det første landstrømanlegget i utenlandsk havn10.5.2019 09:56:00 CEST | Pressemelding

Statsminister Daniel Günther i Schleswig-Holstein åpnet torsdag det første landstrømanlegget i Kiel havn. Anlegget er det første som Color Line tar i bruk utenlands. Fra før har selskapet sluttført et omfattende miljøprogram i de norske havnene som Color Line trafikker. Programmet startet i Oslo i 2011, fortsatte i Kristiansand i 2014 og i Larvik i 2016, med Sandefjord i august 2017.

Color Line åpner ny fraktrute og dobler godskapasiteten sjøveien mellom Oslo og Kiel10.1.2019 15:00:00 CET | Pressemelding

10. januar seiler M/S Color Carrier for første gang fra Hjortneskaia i Oslo til Kiel i Tyskland. Med det nyinnkjøpte ro-ro skipet kan Color Line inklusiv dagens tonnasje frakte ca. 80 000 trailere årlig på denne strekningen. Det tilsvarer en sammenhengende kjede trailere fra Oslo til Tromsø. - Satsingen er et viktig bidrag for å styrke den miljøvennlige sjøveien som representerer godsets kollektivløsning, sa konsernsjef Trond Kleivdal under åpningsseremonien torsdag. Med satsingen på Color Carrier rendyrker Color Line ro-ro transport som nytt aktivitetsområde.

Color Line – 300 verftsarbeidere i sving på Color Hybrid15.11.2018 14:21:45 CET | Aktuelt

I dag markerte Color Line og Ulstein Verft offisielt startskuddet for utrustingen av verdens største plug-in hybrid skip. 300 verftsarbeidere er i gang om bord, og i desember blir det flere. Color Line har investert over 1,2 milliarder kroner i skipet. Byggingen gir ringvirkninger i form av nye arbeidsplasser, økt verdiskaping, samt at det gir teknologiske «spillovers» på andre deler av den maritime klyngen i Norge. Total sysselsettingseffekt er beregnet til ca 950 årsverk.

Color Hybrid – Norskbygget og miljøvennlig28.9.2018 15:15:11 CEST | Aktuelt

I mai 2019 overtar Color Line verdens største plug-in hybrid skip fra Ulstein verft. Allerede før skipet er bygget ferdig har Color Hybrid rukket å bli prisbelønt. Under åpningsseremonien av Nor-Shipping i fjor ble skipet kåret til vinner av «Next Generation Ship Award» som det mest lovende design på skip som skal sjøsettes det kommende tiåret. Hele 70 prosent av leverandørene er en del av den maritime klyngen i Norge. Stålskroget nærmer seg ferdigstillelse og i slutten av oktober blir skipet tauet fra Polen til Ulsteinvik.

Color Hotel Skagen fyller 50 år4.5.2018 08:57:00 CEST | Aktuelt

1,03 millioner nordmenn reiser til Danmark hvert år. Det gjør Danmark til det nest mest besøkte landet for nordmenn, etter Sverige og foran Spania, ifølge de siste tallene fra Statistisk Sentralbyrås reiseundersøkelse. Mange av dem som besøker Danmarks nordligste punkt overnatter på Skagens største og eneste 4-stjerners hotell - Color Hotel Skagen. Hotellet er populært blant danskene, men ca. 40 000 nordmenn overnatter årlig på hotellet som i år fyller 50 år. I anledning jubileet inviteres det til «åpent hotell», konserter og konkurranser.
  • Siste
  • >>