Store og små spørsmål eksisterer i alle selskaper, organisasjoner og forretningsområder. Spørsmål som krever oppmerksomhet og gode svar før du kan ta en avgjørelse og sette i gang effektive tiltak.

Dette er vår drivende kraft i Bisnode. Det å hjelpe mennesker å finne det riktige svaret. Vi er linken mellom all eksisterende informasjon og innsikten mennesker trenger for å ta kloke beslutninger.

Bisnode har ca 2400 ansatte i 18 europeiske land. Investeringsselskapet Ratos eier 70 % av Bisnode og de resterende 30 % er eid av Bonnier.

Dramatisk konkursøkning i Danmark – følger Norge etter?13.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemelding

Danmark opplever en dramatisk stigning i antallet konkurser. I første kvartal 2021 har antallet konkurser steget med hele 150 prosent sammenlignet med første kvartal 2020. Kontrasten til Sverige og Norge er stor. I samme periode har konkursene gått med 13 prosent i Sverige og 31,8 prosent i Norge. – Mye tyder på at Danmark bare ligger litt foran i løypa i forhold til Norge, og at det overraskende lave antallet konkurser går mot slutten her også, sier konkursekspert Per Einar Ruud i Bisnode Dun & Bradstreet.

Dun & Bradstreet ferdigstiller oppkjøp av Bisnode, en ledende europeisk data- og analysevirksomhet11.1.2021 13:53:44 CET | Pressemelding

Short Hills, NJ, 11. januar, 2021: Dun & Bradstreet Holdings, inc. (“Dun & Bradstreet” eller “selskapet”), en ledende global leverandør av forretningsdata og analyser, har gjennom datterselskapet Dun & Bradstreet Holdings BV kunngjort i dag at de har fullført oppkjøpet av Bisnode Business Informaton Group AB (“Bisnode”), et ledende europeisk data- og analysefirma og mangeårig medlem av Dun & Bradstreet Worldwide Network, for en bedriftsverdi på 7,4M NOK. Transaksjonen ble ferdigstilt med en kombinasjon av ca. 625 millioner dollar netto kontanter og 6.237.089 nyutstedte aksjer, som inngår i fellesaksjene til selskapet, i en rettet emisjon. Bisnode Belgium NV, et belgisk datterselskap av Bisnode, vil forbli under Ratos AB eierskap.

Laveste konkurstall siden 20122.7.2020 09:16:48 CEST | Pressemelding

Stor konkursøkning i Sverige, mens Danmark har halvering under koronakrisen26.6.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding

• Siste
  • >>