BankID BankAxept

BankID og BankAxept er Norges mest brukte tjenester innen ID og betaling. Denne infrastrukturen som eies av banker i Norge leverer trygg og enkel betaling og innlogging for hele Norge.

BankAxept er Norges desidert mest brukte og kostnadseffektive betalingssystem. BankAxept har gjort Norge til verdens mest kontantløse samfunn og håndterer over 80 prosent av alle korttransaksjoner i fysisk handel. Nesten 9 av 10 betalinger skjer med tæpping av kortet. Butikkene foretrekker BankAxept på grunn av pris, stabilitet, sikkerhet og raskt oppgjør.

4,3 millioner nordmenn har BankID som brukes til alt fra nettbank, offentlige tjenester og private tjenester innenfor mange bransjer. BankID gir trygg og enkel identifisering og signering på nett, og brukes nær 1 milliard ganger i løpet av et år.

• BankID BankAxept
  • Dronning Eufemias gate 11
  • 0150 Oslo

Du kan alltid tæppe med kortet – men de fleste tror grensen er på 200 kroner2.4.2019 10:24:00 CEST | Pressemelding

En undersøkelse gjennomført av Yougov på vegne av Vipps viser at nesten halvparten av befolkningen tror at grensen for å tæppe med bankkortet går ved 200 kroner. Kun fire prosent mener det ikke er noen grense, - og de har rett. Det er ingen grense for å tæppe kortet, men det er en grense for når du må taste PIN-kode. Fra 1. april heves grensen til 400 kroner. Frem til nå har du imidlertid måttet taste PIN-kode ved alle kjøp over 200 kroner, og det er muligens der misforståelsen ligger. Nå har Vipps AS i samarbeid med bankene valgt å heve denne grensen til det dobbelte for bankkort med BankAxept. Dette vil gjøre handleopplevelsen raskere og enklere for både brukere og butikker.
  • Siste
  • >>