BankAxept

BankAxept har som oppgave å utvikle nye betalingsløsninger for en verden i konstant forandring.

1. juli 2018 fusjonerte BankAxept med BankID og Vipps til en felles organisasjon; Vipps AS. Det nye selskapet utgjør Nordens største aktør innen betaling og identifisering. Det nye selskapet eies av bankene i Norge.

• BankAxept
  • Robert Levins gate 5
  • 0154 Oslo

Du kan alltid tæppe med kortet – men de fleste tror grensen er på 200 kroner2.4.2019 10:24:00 CEST | Pressemelding

En undersøkelse gjennomført av Yougov på vegne av Vipps viser at nesten halvparten av befolkningen tror at grensen for å tæppe med bankkortet går ved 200 kroner. Kun fire prosent mener det ikke er noen grense, - og de har rett. Det er ingen grense for å tæppe kortet, men det er en grense for når du må taste PIN-kode. Fra 1. april heves grensen til 400 kroner. Frem til nå har du imidlertid måttet taste PIN-kode ved alle kjøp over 200 kroner, og det er muligens der misforståelsen ligger. Nå har Vipps AS i samarbeid med bankene valgt å heve denne grensen til det dobbelte for bankkort med BankAxept. Dette vil gjøre handleopplevelsen raskere og enklere for både brukere og butikker.
  • Siste
  • >>