Pressetelefon / Press phoneFor journalists only (SMS not available)

Vi svarer på pressehenvendelser mellom 0800 - 1600 med mindre det inntreffer større hendelser. For trafikkinformasjon, se www.avinor.no.

Tel:+47 414 43 900

Avinor Flysikring og Frequentis er vinnere av internasjonalt anerkjent pris12.2.2021 11:25:08 CET | Pressemelding

Bransjemediet Air Traffic Management Magazine har tildelt Avinor Flysikring og Frequentis den prestisjetunge prisen Air Traffic Management Award 2020 i kategorien “ATM/UTM Integration” for måten selskapene sammen har klart å integrere droner i norsk luftrom. Juryen anerkjenner måten selskapene har oppnådd bedre situasjonsforståelse for dronetrafikken i luftrommet, samt en mer effektiv kommunikasjon mellom dronebrukere og flygeledere i kontrolltårn ved lufthavner.

Avinor Flysikring og Luftforsvaret har signert intensjonsavtale om testing av Remote Towers30.10.2019 05:30:00 CET | Pressemelding

• Siste
  • >>