Pressetelefon / Press phoneFor journalists only (SMS not available)

Publikum bes ta kontakt med Avinors passasjerservice på 67 03 00 00 / Members of the public are asked to contact Avinor's passenger services at (+47) 67 03 00 00.

+47 414 43 900

Avinor Flysikring og Luftforsvaret har signert intensjonsavtale om testing av Remote Towers30.10.2019 05:30:00 CET | Pressemelding

Avinor kommenterer: Ingen planer for særskilt tilrettelegging for lavprisselskaper25.5.2016 11:52:00 CEST | Pressemelding

Rygge Sivile lufthavn (RSL) besluttet i går å legge ned driften fra og med 1. november, forutsatt at Ryanair reduserer sin trafikk slik de har varslet. Avinor har ingen planer for særskilt tilrettelegging for lavprisselskaper. - Vi er opptatt av å legge forholdene godt til rette for våre store kunder av flyplassene, men alle flyselskaper er velkommen, så fremt man har fått tildelt slot-tider. I Avinor behandler vi alle likt og det innebærer at alle tilbys like betingelser, sier konsernsjef Dag Falk-Petersen i Avinor og fortsetter: - Så fremt et flyselskap har fått tildelt slot-tider, står alle flyselskap med nødvendige godkjenninger fritt til å fly ved våre lufthavner. Her er det likebehandling av alle flyselskaper, og avgiftsnivået er fastsatt av Samferdselsdepartementet for samtlige lufthavner, sier konsernsjef Falk-Petersen. Synd - Jeg synes det er synd at Rygge Sivile Lufthavn ikke har funnet grunnlag for videre drift. Rygge har hatt et godt tilbud til sin kundegruppe og vært et su