ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er et ledende globalt teknologiselskap som driver omstillingen av samfunnet og industrien for å oppnå en mer produktiv og bærekraftig fremtid. Gjennom banebrytende ingeniørkunst, der programvare koples sammen med produkter innen elektrifisering, robotisering, automatisering, motorer og omformere, skaper ABB løsninger som løfter teknologiens muligheter til nye høyder. ABBs fremgang bygger på mer enn 130 års teknologisk lederskap og drives fremover av rundt 110 000 talentfulle medarbeidere i over 100 land.

www.abb.com

ABB Capital Markets Day 202019.11.2020 10:31:01 CET | Pressemelding

ABB arrangerer sin kapitalmarkedsdag i dag, 19. november, kl. 11.30 CET. Konsernsjef Björn Rosengren, CFO Timo Ihamuotila samt lederne for de fire forretningsområdene vil gi en oppdatering på den strategiske og operasjonelle utviklingen, inkludert: – Forbedre ytelsen som en del av ABB Way – Gjennomgang av virksomhetsporteføljen – ABBs digitale strategi – Oppdaterte økonomiske rammeverk og langsiktige bærekraftsmål - ABB er et ledende teknologiselskap, i dag og i fremtiden. Vi har global kapasitet innen forskning og utvikling, digitale løsninger og innovasjonsfokus for å støtte våre kunder. COVID-19-pandemien påvirker fortsatt utsiktene på kort sikt, men de langsiktige markedstrendene innen elektrifisering, automatisering, digitalisering og energieffektivitet består. Samtidig gjør vi ytterligere tiltak for å forbedre ytelsen og fortsette å skape merverdi for alle interessenter fremover, sier konsernsjef Björn Rosengren. Forbedret ytelse på gang Siden starten av året har ABB desentralise
  • Siste