ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en teknologileder som driver den digitale endringen av industrier. Med over 130 års innovasjonshistorie har ABB fire kundefokuserte, globalt ledende virksomheter: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som støttes av den digitale plattformen ABB AbilityTM. ABBs virksomhet Power Grids vil overdras til Hitachi i 2020. ABB er tilstede i over 100 land med rundt 144 000 ansatte.

ABB og ASKO samarbeider om elektrifisering av lastebilflåte11.5.2020 09:09:57 CEST | Pressemelding

ABB og ASKO-eier NorgesGruppen har inngått en konsernavtale om leveranser av ladeinfrastruktur for sin økende flåte med batterielektriske lastebiler. ASKO har daglig 600 lastebiler på veien og har mål om nullutslippsdistribusjon av dagligvarer i 2026. Avtalen innebærer at ABB skal bistå ASKO med effektiv og pålitelig ladeinfrastruktur for batterielektriske lastebiler ved distribusjonssentre over hele landet. De første ABB HVC 150C (150 kW) lynladere er allerede i drift hos ASKO på Kalbakken i Oslo. Til og begynne med lader de to batterielektriske Scania lastebiler, og flere er på gang. - Norges mest ambisiøse - ASKO har en ambisjon om å bli bærekraftig og klimanøytral. Det betyr at vi skal ha fokus på energieffektiviserende tiltak og ikke minst fornybare ressurser, sier Svein Sollie, direktør Transport hos ASKO. - Vår ambisjon krever store investeringer, spesielt innenfor energi og transport. ASKO skal være i førersetet innenfor disse områdene og vi skal våge å satse – og vi skal være

ABB publiserer Sustainability Report 201916.3.2020 14:00:00 CET | Pressemelding

ABB når eller overstiger mer enn halvparten av planlagte mål 57 prosent av inntektene kommer fra miljøeffektivisering ABB mottar 2020 EcoVadis Platinum-medalje for CSR ABB har gitt ut sin bærekraftsrapport 2019. Den beskriver selskapets resultater på sentrale områder: Ledende teknologi, ansvarlig drift og ansvarlige relasjoner. I fjor nådde eller oversteg ABB mer enn halvparten av sine planlagte bærekraftsmål. - ABB har et tydelig samfunnsengasjement. Dette betyr at kundene våre kan bli renere, tryggere, mer motstandsdyktige og mindre ressursintensive. Det betyr også at vi må operere på en ansvarlig måte, sier ABBs styreleder, Peter Voser. - Jeg er oppmuntret over at vi allerede har nådd så mange av målene våre, og at vi er i rute for å nå de fleste av de gjenværende. Jeg vet at konsernsjef Björn Rosengren ser frem til å presentere et nytt sett med ambisiøse mål i andre halvår. Nylig mottok ABB den prestisjetunge EcoVadis 2020 Platinum-medaljen for sitt samfunnsansvar, som setter ABB i

Sol, souk og sand når ABB Formel E kjøres i Marrakesh27.2.2020 11:01:01 CET | Pressemelding

ABB Formel E inntar gatene i Marrakesh lørdag 29. februar ABB-teknologi støtter Marokkos mål for fornybar energi og reduksjon av energiforbruket ABB FIA Formel E drar denne helgen til magiske Marrakesh. Etter et actionfylt løp i Mexico, der Mitch Evans fra Panasonic Jaguar Racing vant, er det helelektriske mesterskapet på vei til Nord-Afrika for å begeistre fans i Marrakesh i Marokko. 24 sjåfører konkurrerer på Circuit International Automobile Moulay El Hassan. Banen på 2,99 km har tolv svinger og ligger i Agdal-distriktet, i skyggen av de røde bymurene. Banen er oppkalt etter kronprinsen i Marokko. ABB har vært til stede i Marokko siden 1980 og blitt en viktig leverandør av elektrifisering, robotisering, elektriske motorer og omformere, industriell automatisering og strømnett. ABB jobber tett med Marokko for å støtte landets bærekraftsmål med å redusere energiforbruket med 15 prosent innen 2030 og øke andelen av fornybar energi. I 2009 kom 1,7 prosent av strømmen fra fornybare kilder.

ABB Formel E flyr høyt i Mexico City14.2.2020 08:00:00 CET | Pressemelding

• ABB Formel E returnerer til fjerde runde i mesterskapets sjette sesong • Banebrytende ABB-teknologi støtter landets fokus på bærekraftig transport, fra produksjon til distribusjon av strøm ABB FIA Formel E er tilbake på Autódromo Hermanos Rodríguez-banen i Mexico City, for fjerde runde i sesong seks. Etter et hett løp i Santiago, der Max Guenther tok sin første ABB Formel E-seier takket være en vågal forbikjøring i siste runde, gjør mesterskapet nok et stopp i Latin-Amerika, og returnerer til Mexico City for femte gang. 2250 moh Not only the fastest track on the calendar, with a mixture of long straights and a technical section in the iconic Foro Sol stadium, the Mexican E-Prix is also the highest at 2,250m above sea level. Det er ikke bare den raskeste banen i mesterskapet, med en blanding av lange rettstrekker og en krevende seksjon i den ikoniske stadionen Foro Sol. Den meksikanske banen er også den høyeste på 2250 moh. Ved fjorårets løp slo Lucas Di Grassi fra Audi Sport ABT Scha
  • Siste
  • >>