Zupermaria er tilbake med «Hun tenker»

Zupermaria følger opp høstens debutalbum og P3 Gull-nominasjon med «Hun tenker».

De siste to årene har Zupermaria fra Fyllingsdalen i Bergen levert ærlige og dansbare poplåter på norsk. Med radiohits som «Balenciaga», «Ingenting er lenger som det var» og «E på saken» leker hun seg med tekst og melodier, store refrenger og ærlige historier om livets ups and downs. Høsten 2020 slapp hun debutalbumet «Ka har du gjort no Maria» og ble nominert til «Årets nykommer» på P3 Gull. Nå er hun tilbake og klar for å slippe den 80 talls-inspirerte låten «Hun tenker».

«Hun går kanskje stille i gangene og snakker ikke høyest i rommet, men du ser henne likevel. Hun tenker sitt, velger å gå sine egne veier og følger ikke strømmen fordi resten gjør det. Inspirerende!» - Zupermaria

Låten er produsert av Even Gillebo og ble til en kveld de drakk vin, løste verdensproblemer, og lekte seg med musikken som de alltid gjør.

«Noen timer senere hadde vi Hun tenker. Vi begge er inspirert av 70-80 tallets musikk, så det kom veldig naturlig» - Zupermaria

Til tross for omstendighetene var ikke 2020 så aller verst for Zupermaria. Hun slapp fem singler og et debutalbum, var A-listet på radio, fikk et stipend av Bergenfest, ble nominert til P3 Gull og hadde sin første egne konsert på USF Verftet i Bergen foran 100 sittende publikummere.

«2020 var et space år. For alle. Jeg slapp mitt første album og ble nominert til P3 Gull. Det var ikke så gale likevel. Det er sykt stas og jeg setter meget stor pris på støtten P3 gir til meg og andre nykommere der ute. Håper vi snart kan dra ut å danse igjen. I 2021 kan dere vente dere alt fra store produksjoner til litt mer lowkey ballader og beats egnet for klubben. Jeg har brukt 2020 på lage mange låter, så jeg er klar for 21. Gjør dere klar dere også <333» - Zupermaria

«Hun tenker» er ute 5. februar.

______________

Med karismatiske og ærlige tekster på norsk, om festing, brudd, forhold og om å være ung og rastløs, deler 25 år gamle Zupermaria fra Bergen egne og andres erfaringer gjennom storslagne refreng i lekne produksjoner. På kort tid har hun imponert med radiolistinger på både P3, P1 og mP3, og spilte for en applauderende bransje på både Vill Vill Vest og by:Larm. Det er mye som tyder på at Zupermaria kan bli landets neste store popkomet.