ZetaDisplay tecknar tilläggskontrakt med Swedish Match

Malmö ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm:ZETA) har tecknat ett tilläggskontrakt inom befintligt ramavtal med Swedish Match. Företaget har varit kund sedan 2015 och avtalet omfattar skärminstallationer under de kommande fem månaderna. Installationerna gäller Swedish Matchs butiksnätverk i Sverige vilket består av shop-in-shop lösningar och flaggskeppsbutiker. Hårdvaruordervärdet uppskattas till 3,8 MSEK som kompletteras med tillkommande årliga SaaS-intäkter om 0,6 MSEK.

"Vi är mycket glada över det fortsatta förtroendet från Swedish Match. Vi kommer att leverera ny funktionalitet och avancerade mjukvaruintegrationer vilka är baserade på vår egen CMS-plattform. Digital kommunikation vid beslutsögonblicket har blivit ännu viktigare för dagens detaljhandelsmiljö. Vi är mycket glada över att kunna samarbeta med Swedish Match för att underlätta ett meningsfullt möte med konsumenten i beslutsögonblicket som drivs av kraften i Digital Signage-lösningen", kommenterar VD Per Mandorf.

Om Swedish Match

Swedish Match är ett globalt företag med marknadsledande varumärken inom tobak och icke-tobaksprodukter för vuxna konsumentupplevelser, samt tändstickor och tändare.  Några av dessa välkända varumärken är General, Longhorn, ZYN, Game, Red Man, Fiat Lux och Cricket. Försäljningen är koncentrerad till Norden, övriga Europa och USA, samt vissa andra marknader.

Malmö, 6 maj 2021

För vidare information, vänligen kontakta:

Per Mandorf, Koncernchef & VD
Telefon +46 704-25 82 34
Emailper.mandorf@zetadisplay.com

Jacob Stjernfält, CFO
Telefon +46 768- 754177
E-mailjacob.stjernfalt@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Telefon +46 708-45 80 54
E-maildaniel.oelker@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra koncept och vår mjukvara påverkar människors beteende vid beslutstillfället i butiks- och offentliga miljöer samt arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage som vi utvecklar och erbjuder som SaaS-lösningar. ZetaDisplay är en europeisk ledare och kommer att driva den fortsatta konsolideringen av marknaden organiskt och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter cirka 450 Mkr och sysselsätter 200 medarbetare vid tio kontor i sex europeiska länder och USA. Totalt hanterar bolaget över 70 000 installationer på mer än 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA]. Mer information på www.ir.zetadisplay.com

Synchronoss Technologies, Inc. Announces Proposed $120 Million Public Offering of Senior Notes24.6.2021 23:46:06 CEST | Press release

BRIDGEWATER, N.J., June 24, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synchronoss Technologies, Inc. (SNCR) (the “Company” or “Synchronoss”), a global leader and innovator in cloud, messaging and digital products and platforms, today announced that the Company intends to offer and sell, subject to market and other conditions, $120 million aggregate principal amount of senior notes due 2026 in an underwritten public offering. Synchronoss also expects to grant the underwriters a 30-day option to purchase an additional $5 million aggregate principal amount of senior notes in connection with the offering. There can be no assurance as to whether or when the offering may be completed, or as to the actual size or terms of the offering. Synchronoss and the senior notes both received a rating of BB- from Egan-Jones Ratings Company, an independent, unaffiliated rating agency. All of the senior notes in the offering are to be sold by Synchronoss, with net proceeds of the offering, and of the anticipated offering

Synchronoss Technologies, Inc. Announces Proposed $100 Million Public Offering of Common Stock24.6.2021 23:31:59 CEST | Press release