ZetaDisplay tecknar leveransavtal med PostNord Group

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) meddelar att bolaget har tecknat ett nytt leveransavtal med PostNord Group AB. Det initiala ettårskontraktet träder i kraft den 1 juli 2021 och omfattar Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det uppskattade kontraktsvärdet för det första året är 1,5 MSEK och består av fullserviceleveranser inom Digital Signage.

"Vi är PostNords partner för Digital Signage-lösningar sedan 2015 genom ett tredje parts avtal. Nu ingår vi en direkt relation med kunden som vi ser som bevis för vår förbättrade konkurrenskraft och internationella förmåga", kommenterar VD Per Mandorf.

ZetaDisplay har under de senaste sex åren framgångsrikt arbetat för PostNord med leveranser till flera enheter såsom postkontor och försäljningsställen samt logistikcenter. Ett annat fokusområde har varit kommunikationslösningar för terminaler och PostNords huvudkontor i Solna samt för kontoret i Köpenhamn. ZetaDisplay fortsätter nu att utveckla, installera och underhålla olika användarorienterade digitala kommunikationslösningar som är lätta att hantera, både på central och lokal nivå.

OmPostNord

PostNord är en ledande leverantör av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Koncernen säkerställer posttjänster till hushåll och företag i Sverige och Danmark, oavsett var de bor och arbetar. PostNord binder ihop företag, myndigheter och konsumenter och möjliggör affärer, handel och kommunikation i Norden. Med sin kompetens och starka distributionsnät skapar PostNord förutsättningar för morgondagens e-handels-, distributions-, logistik- och kommunikationslösningar i Norden. Under 2020 hade koncernen cirka 28 000 anställda och en omsättning på 38,7 miljarder kronor. Moderbolaget är ett svenskt aktiebolag med huvudkontor i Solna. För mer information besök PostNord på www.postnord.com.

Malmö, 10 maj 2021

För vidare information, vänligen kontakta:

Per Mandorf, Koncernchef & VD
Telefon +46 704-25 82 34
Emailper.mandorf@zetadisplay.com

Jacob Stjernfält, CFO
Telefon +46 768- 754177
E-mailjacob.stjernfalt@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Telefon +46 708-45 80 54
E-maildaniel.oelker@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra koncept och vår mjukvara påverkar människors beteende vid beslutstillfället i butiks- och offentliga miljöer samt arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage som vi utvecklar och erbjuder som SaaS-lösningar. ZetaDisplay är en europeisk ledare och kommer att driva den fortsatta konsolideringen av marknaden organiskt och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter cirka 450 Mkr och sysselsätter 200 medarbetare vid tio kontor i sex europeiska länder och USA. Totalt hanterar bolaget över 70 000 installationer på mer än 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA]. Mer information på www.ir.zetadisplay.com

algoWatt and Italeaf sign the Recovery Agreement with the Sole Representative of the Bondholders22.6.2021 19:46:02 CEST | Press release

algoWatt and Italeaf sign the Recovery Agreement with the Sole Representative of the Bondholders algoWatt S.p.A., GreenTech Solutions Company listed on the MTA market of Borsa Italiana, announces that, today, Mr. Stefano Neri, as Chairman of the Board of Directors and legal representative of algoWatt, duly authorised by virtue of the resolution adopted by the Board of Directors on 21 June 2021, and Ms. Monica Federici, as Managing Director and legal representative of the parent company Italeaf S.p.A., duly authorized by a resolution of the Board of Directors on 21 June, and Mr. Marzio Molinari, as sole representative of the subscribers of the bond called "Algowatt Tv Eur6m+1.5 Dc27 Amort Eur", listed on the ExtraMOT PRO market, organized and managed by Borsa Italiana S.p.A., duly authorised by virtue of the resolution passed by the Bondholders' Meeting on 30 April 2021 and in compliance with the provisions of the pactum de non petendo signed inter partes on 22 December 2020, on the oth

Supersapiens Powered by Abbott’s Libre Sense Glucose Sport Biosensor Announces Garmin Integration22.6.2021 16:30:00 CEST | Press release