ZetaDisplay har säkrat finansiering för att hantera sitt kommande obligationsförfall

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL ELLER TILL NÅGON PERSON SOM ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIER OCH BESITTNINGAR, ELLER FÖR RÄKNING ELLER NYTTA AV AMERIKANSKA PERSONER (U.S. PERSONS, ENLIGT DEFINITIONEN I REGULATION S I U.S. SECURITIES ACT OF 1933) ELLER I ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN DISTRIBUTION SKULLE VARA FÖRBJUDEN ENLIGT TILLÄMPLIG LAG

Malmö, 24 januari 2023

Med hänvisning till den pågående refinansieringsprocessen publicerar ZetaDisplay AB (publ) (”ZetaDisplay”) att de har säkrat finansiering för att hantera sitt kommande förfall av icke-säkerställda obligationer (ISIN: SE0013109568) med slutgiltigt förfall 20 mars 2023. ZetaDisplay kommer att utvärdera sina finansieringsalternativ och förväntas konkludera på dessa senast i mitten av februari 2023.

Denna information är sådan information som ZetaDisplay AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 januari 2023 kl. 09.00 CET.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Per Mandorf, Koncernchef och VD
Telefon: +46-704-25 82 34
E-Mail: per.mandorf@zetadisplay.com

Michael van Straten, CFO
Telefon: +45-538-482 83
E-Mail: michael.vanstraten@zetadisplay.com

Robert Bryhn, CMO / Head of Communication
Telefon: +46-709-80 20 80
E-Mail: robert.bryhn@@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är ledande i Norden och tvåa i Europa och vi driver dagligen den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra lösningar, koncept och vår mjukvara digitaliserar, påverkar och informerar människors beteende vid beslutstillfället i butiker, i offentliga miljöer och på arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage där vi utvecklar och erbjuder fullservice och SaaS-lösningar. Vi är en globalt ledande aktör som aktivt påverkar utvecklingen av den internationella Digital Signage marknaden organiskt, genom innovation och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter cirka +500 Mkr och sysselsätter 220 medarbetare i sex europeiska länder. Totalt hanterar bolaget över 80 000 installationer på mer än 50 marknader. ZetaDisplay ägs av det brittiska investmentbolaget Hanover Investors. Mer information på www.ir.zetadisplay.com samt www.hanoverinvestors.com

NNIT A/S: The Danish Business Authority has issued a decision requiring NNIT to update its accounting treatment of earn-out payments in the annual reports for 2020 and 202128.1.2023 17:18:54 CET | Press release

The Danish Business Authority has conducted a compliance review of NNIT A/S’ annual reports as stated in company announcement 12/2022. Following dialogue with NNIT, the Danish Business Authority has made a final decision affirming that the earn out payment related to the acquisition of Excellis Health Solutions should not be included in capitalized acquisition costs and goodwill, but instead expensed as remuneration as the earn out is in part subject to the selling shareholders’ continued employment during the accrual period. In consequence, NNIT is required to update its accounting treatment of earn-out payment in the annual reports from goodwill to special items as outlined below. A similar approach will be applied to the recognition of earn out payments for other acquisitions, including SCALES, Valiance Partner, HGP Group, SL Controls and prime4services. The technical changes to historical accounting policies will have no impact on total cash flow or the planned divestment of NNIT’s

Inside information: Digitalist Group’s subsidiary Digitalist Finland Oy has signed a term sheet for acquiring Walker & Handson Oy28.1.2023 13:00:00 CET | Press release