Zeit fra Rammstein!

Rammstein er ute med det nye albumet Zeit.

Zeit er det åttende albumet fra et av de mest suksessrike tyske bandene gjennom tidene, nøyaktig tre år etter deres tittel-løse album fra 2019. Dette er den lengste pausen mellom albumene i karrieren til Berlin-bandet.

Da bandets utsolgte stadionturné måtte utsettes på grunn av pandemien, brukte Rammstein tiden til å jobbe med det nye albumet. De brukte to år på albumet som består av elleve nye låter. Albumet ble spilt inn i La Fabrique Studios i St. Rémy de Provence i Frankrike og nok en gang har de samarbeidet med Berlin-produsent Olsen Involtini.

Den canadiske musikeren og fotografen Bryan Adams tok coverbildet av av bandet på trappene til Trudelturm i Berlin Adlershof, et imponerende monument over luftforskning i byens Aerodynamic Park.

Zeit slippes i flere formater, blant annet som en standard CD i en digipack med et 20-siders hefte, en CD-spesialutgave i en seks-panels digipack med et 56-siders hefte inkludert koffert, og som en dobbel 180g vinyl-LP med et 20-siders hefte i stort format, samt i de vanlige digitale formatene.

I løpet av en karriere som strekker seg over nesten 30 år, har Rammstein solgt mer enn 20 millioner album rundt om i verden og spilt utallige spektakulære, banebrytende konserter.

Bandet spiller for et utsolgt Bjerke Travbane i Oslo den 24. juli.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Rambow slipper en sommer banger med Monir Baws – Ooh Wee26.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

På fredag er Rambow tilbake med en skikkelig sommer banger. Med seg på den nye singelen, “Ooh Wee” har han med seg den unge og aspirerende rapperen, Monir Baws, som også er fetteren til Rambow. Tittelen til “Ooh Wee” er inspirert av den legendariske låta til Mark Ronson med Nate Dogg, Ghostface Killah, Trife og Saigon. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i 2021 ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september 2021 ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I slutten av 2021 ga han ut singelen “Furuset”. Tidligere i år ga han ut årets første singel,“Ekte”, som er produsert av ORIO og Håwk. Nå følger han opp med feel good låta “Ooh Wee”, sammen med fetteren sin Monir Baws. Låta e

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i