Posten Norge

Zalando kåret til Årets nettbutikk

Del
I sterk konkurranse med 1100 andre nettbutikker, fikk Zalando.no prisen som Årets nettbutikk i Norge.
David Hejgaard fra Zalando mottok prisen for Årets nettbutikk. FOTO: Jonas Mathiassen
David Hejgaard fra Zalando mottok prisen for Årets nettbutikk. FOTO: Jonas Mathiassen

I regi av Bring kåres hvert år Norges beste nettbutikker av en uavhengig jury. I år var det den tyske nettgiganten Zalando.no som stakk av med den gjeveste prisen som Årets nettbutikk, mens GetInspired og IKEA kom på pallplassene.

Relevant og proff
- Zalando investerer kontinuerlig i fremtiden for å forbli relevant for kunden og har en tvers gjennom proff og enkel kjøpsopplevelse. De er en av få nettbutikker som per i dag klarer å personalisere kundekanalen basert på data og avansert bruk av teknologi, sier juryleder Johan Holgersson i Posten og Bring.

Inspirerende samspill
I tillegg til Årets nettbutikk delte juryen ut den nye prisen Årets stjerneskudd til Urban – en nettbutikk som satser på sportsfashion og sneakers. I et marked med sterk konkurranse satser de på endring og utvikling og har en klar plan for hvordan de skal bli enda bedre.

- Urban tilbyr kundene en inspirerende kjøpsopplevelse og de er flinke til å bruke sosiale medier som instastories for å engasjere kunden og selge. De har et fint samspill mellom de fysiske butikkene og nettet, mener juryen.

En som går egne veier
I tillegg delte de ut Årets veiviser – en pris til en nettbutikk eller en person som inspirerer og bidrar til utviklingen av norsk netthandel. Prisen gikk i år til Einar Øgrey Brandsdal for å ha vist stort mot og satset og gått sine egne veier.

- Han er opptatt av kontinuerlig utvikling ved å prøve og feile - og er alltid villig til å dele innsikten med andre i bransjen. Han er en ekte kremmer og en av de få som har satset utenfor Norge, også dette med suksess, sa juryen.

Einar Øgrey Brandsdal eier blant annet Blivakker.no som er Norges største kosmetikkbutikk på nett og den populære auksjonssiden Netthandelen.no.

Prisene ble delt ut under LOAD.18 – den største netthandelskonferansen i Norge.

Juryen for netthandelsprisene 2018
• Johan Holgersson, Posten og Bring
• Bente Sollid Storehaug, Wizaly Nordic AS
• Alexander Haneng, Posten Norge AS
• Jens Koldenhof Rygg, Klarna
• Ole Petter Nyhaug, Opinion Norge AS
• Ingvild Moen, Resonate AS
• Marte Klouman, Netthandelsskolen.no

Netthandelsprisene
• Siden 2007 har Posten og Bring kåret de beste norske nettbutikkene
• Alle nettbutikkene som får en stemme i nominasjonskampanjen kvalifiserer seg videre til de jurybestemte prisene
• En uavhengig jury bestående av eksperter innen e-handel kårer en vinner i kategoriene Årets nettbutikk og Årets stjerneskudd.
• Les mer på bring.no

LOAD.18
• Norges største e-handelskonferanse
• Ble arrangert 13. september på Fornebu av Bring
• Les mer her: www.bring.no/load

Kontakter

Bilder

David Hejgaard fra Zalando mottok prisen for Årets nettbutikk. FOTO: Jonas Mathiassen
David Hejgaard fra Zalando mottok prisen for Årets nettbutikk. FOTO: Jonas Mathiassen
Last ned bilde
Nora Johre og Krenare Seljmani  ble veldig glade da Urban fikk prisen som Årets stjerneskudd. FOTO: Jonas Mathiassen
Nora Johre og Krenare Seljmani ble veldig glade da Urban fikk prisen som Årets stjerneskudd. FOTO: Jonas Mathiassen
Last ned bilde
Til stor jubel fra salen fikk Einar Øgrey Brandsdal prisen som Årets veiviser. FOTO: Jonas Mathiassen
Til stor jubel fra salen fikk Einar Øgrey Brandsdal prisen som Årets veiviser. FOTO: Jonas Mathiassen
Last ned bilde
Folkets nettfavoritter ble kåret i mai. PB Store, Floyd og Bli Vakker fikk heder og ære på scenen under LOAD.18. FOTO: Jonas Mathiassen
Folkets nettfavoritter ble kåret i mai. PB Store, Floyd og Bli Vakker fikk heder og ære på scenen under LOAD.18. FOTO: Jonas Mathiassen
Last ned bilde

Om Posten Norge

Posten Norge
Posten Norge
Biskop Gunnerusgate 14
0185 Oslo

22 03 00 00http://www.postennorge.no

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye