YX blir hovedsponsoren til Johannes Thingnes Bø og forlenger avtalen med Norges Skiskytterforbund

Johannes Thingnes Bø får YX som sin hovedsponsor frem til og med OL i 2026.

YX Norge er nettopp blitt enige med Norges Skiskytterforbund om en ny samarbeidsavtale. Samtidig går selskapet inn og blir hovedsponsoren til Johannes Thingnes Bø. Begge avtaler gjelder til og med OL i Milano og Cortina d'Ampezzo i 2026.

Samarbeidet mellom YX og Norges Skiskytterforbund startet høsten 2017. Nå er partene klare for en ny og større avtale, fra 2021 til 2026. Og det skal både bli mer bredde og topp – samt eksponering langs vei.

– Vi har jobbet med Norges Skiskytterforbund siden 2017, og vi har blant annet latt oss inspirere av et felles verdigrunnlag. I YX har vi stor tro på kraften i gode forbilder med solide holdninger og verdier, og landslagsutøverne bekler forbilderollen på en utmerket måte, sier daglig leder Thor Kristian Korsvold i YX Norge.

YX har siden 2010 hatt et tett samarbeid med organisasjonen MOT som jobber med å styrke ungdoms robusthet, livsmestring og mot. Aktiviteter sammen med MOT videreføres i avtalen med skiskytterforbundet.

– Vi har flere konkrete initiativer på gang, hvor vi blant annet skal arbeide for å utvikle robust skiskytterungdom. Vi ser også sammen med NSSF på å bidra til gode og bærekraftige initiativer for hvordan vi kan øke rekrutteringen til idretten vi er så glade i, blant annet uten press på utstyrsnivå. Man vil også se at bilparken til forbundet preges av samarbeidet, sier Thor Kristian Korsvold i YX Norge.

YX er til stede i hele Norge med 330 lokasjoner og du finner selskapets energistasjoner uansett hvor du er på vei. YX Norge har følgende slogan: «Uansett hvor du er på vei». Det er markedssjef Magne Haugland som skal være bindeleddet mellom YX og skiskytterne.

– Skiskytterne og YX har mye til felles. Vi er offensive, ambisiøse, langsiktige - og i YX liker vi å la oss inspirere av sterke prestasjonsmiljøer som toppidrett. Vi er veldig stolte over samarbeidet med både Norges Skiskytterforbund og ikke minst verdens beste skiskytter, Johannes Thingnes Bø. NRK og TV 2 har TV-rettigheter på World Cup i skiskyting i hele avtaleperioden, og vi gleder oss selvfølgelig også til å se våre forbilder på TV. Dette blir morsomt og lønnsomt, sier Magne Haugland.

YX Norge går også inn som hovedsponsor for Johannes Thingnes Bø, som nylig vant verdenscupen for tredje året på rad. Avtalen løper fra 1. mai 2021 til og med OL i 2026.

– YX blir med dette min hovedsponsor. Jeg har lært YX å kjenne som et positivt og offensivt selskap, og det blir spennende å dele erfaringer når det gjelder holdninger og verdier som fremmer mestring, prestasjoner og arbeidsglede både i næringsliv og idrett. Jeg er veldig stolt over det vi nå går i gang med, sier Johannes Thingnes Bø.

Han vil ikke inn på den årlige verdien av avtalen.

– Det er min klart største sponsoravtale – og den løper i hele fem år til og med OL i 2026. Det er en langsiktighet og trygghet for meg i avtalen, sier Johannes Thingnes Bø.

– For meg innebærer avtalen et tett samarbeid med menneskene i YX og vi skal gjøre mye spennende sammen for å skape verdier, sier Johannes Thingnes Bø.

Generalsekretær Morten Djupvik i Norges Skiskytterforbund gleder seg til et tett samspill med YX i årene fremover.

– YX er en partner som tør å tenke langsiktig og utfordrer det etablerte. Å ha en samarbeidspartner som YX i ryggen muliggjør en økt satsing på bredde og rekruttering, i tillegg til at de beste utøverne kan fortsette å prestere på topp. At YX også har fokus på inkludering, åpenhet og gode forbilder, er utrolig viktig for hele organisasjonen vår. Det er en gjeng vi er stolte av å være på lag med, sier Morten Djupvik.

Om YX Norge

YX Norge er drivstoffleverandør til YX forhandlere som eier og driver sine stasjoner selv, og til YX 7-Eleven som driftes av REITAN CONVENIENCE. Selskapets YX Truck kjede kompletterer nettverket i truckmarkedet. Alt i alt 330 energistasjoner. YX Norge AS er en del av Uno-X Energi AS som er et konseptselskap i REITAN HANDEL.

Magne Haugland, Markedssjef i YX Norge AS, mobil 481 08 584, e-post magne.haugland@yx.no

Morten Djupvik, Generalsekretær i Norges Skiskytterforbund mobil 916 83 540, e-post morten@skiskyting.no

Johannes Thingnes Bø får YX som sin hovedsponsor frem til og med OL i 2026.
Johannes Thingnes Bø inngår en personlig sponsoravtale med YX, mens Norges Skiskytterforbund gjør en avtale med YX på vegne av hele forbundet. For YX innebærer det to nye og langsiktige sponsoravtaler.
Johannes Thingnes Bø får YX som sin hovedsponsor frem til og med OL i 2026.

Uno-X Mobility er et av fire forretningsområder i Reitan Retail ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og Reitan Convenience. Uno-X Mobility sin misjon er å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet. Fra over 800 utsalgssteder tilbyr selskapet lynlading, Svanemerket bilvask og drivstoff til kunder over hele Norge og Danmark. Uno-X Mobility har også en sterk lidenskap for sykling som en viktig løsning for mer bærekraftig mobilitet.