Ylva debuterer med julelåt og gjør et drømmesamarbeid!

På fredag slipper Ylva den helt nye julelåten "This Christmas". Med hennes sterke og dynamiske stemme og denne stemningsfulle melodien brer hun om seg med garantert julestemning. Julen har vært en favoritthøytid for Ylva helt siden hun var barn, og hun gleder seg stort over å endelig kunne debutere med julelåt.

Hør låten HER.

Låten er komponert av den ettertraktede produsenten Eirik Tillerli (Hkeem&Unge Ferrari - Urettferdig, Gromee, Jesper Jenset - One last time, Musti, ++), og teksten er skrevet av Ylva selv i samarbeid med Emelie Hollow (Feeling of Christmas, Break it Right).

- "Jeg har alltid ønsket å lage en julelåt, og synes det er veldig fint at det er en låt som forteller om noen av de kjipe og kanskje litt overfladiske tingene ved julen. For noen hjelper det å pynte litt ekstra, mens for andre er ikke det viktig i det hele tatt. Uansett hva det måtte være så er «This Christmas» et håp om en bedre jul" - Ylva

I tillegg til denne ferske julelåta er Ylva også aktuell i Disneys julekampanje, som stemmen i den hjertevarmende historien #FraAlleOssTilAlleDere. Fortellingen om Lola er en 3 min kortfilm som handler om nostalgi, familietradisjoner og kjærlighet. Den handler om båndet mellom Lola og hennes barnebarn og den kjærligheten de deler for juletradisjoner. Samarbeidet ligger nærme Ylvas hjerte som alltid har elsket Disney og det å kunne drømme seg bort i verden til Hannah Montana.

- "Jeg har sett på Disney helt siden jeg var liten og alltid vært en stor fan. Føler meg så heldig som har fått muligheten til å jobbe med de på denne sangen. «Kjærlighet er et kompass» er en utrolig fin og viktig sang som handler om å vite at man ikke er alene. Dette er en drøm!" - Ylva

Se kortfilmen HER.

Ylva Olaisen (20) har ved siden av å fullføre skolen, gitt ut en rekke singler og har samtidig samarbeidet med flere produsenter og låtskrivere de siste årene. Katalogen hennes har allerede passert 25 millioner strømninger. Hun har også rukket å gjøre en rekke fine samarbeid med norske artister som; "Too Late To Love Me" med Sonny Alven, "Flame" med Jesper Jenset og Unge Ferrari på hitsingelen "Bagasje" – et samarbeid som også resulterte i mange store gjesteopptredener samt support-turne i Norge. Ylva var også med i begge sesongene av Generasjon Z som ble sendt på TV2 og på Sumo.

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Shawn Mendes og selveste Justin Bieber slipper et stjernesamarbeid! I dag er Shawn Mendes klar med “Monster” med Justin Bieber, andre singel fra det kommende albumet Wonder. Superstjernene har også laget en tilhørende musikkvideo sammen. Hør låten HER! Se musikkvideoen HER! “Monster” er produsert av Frank Dukes, som blant annet har produsert hits for The Weeknd, Post Malone, Drake og Camilla Cabello. Musikkvideoen er regissert av Colin Tilley, som også sto for regien på Justin Bieber og Chance The Rappers "Holy" tidligere i år. Shawn Mendes slipper sitt fjerde album, Wonder, 4. desember. 22-åringen, som ble oppdaget via appen Vine, slo gjennom med låten "Stitches" og albumet Handwritten i 2015 og har siden samlet opp nesten 300 millioner streams bare i Norge. I fjor slapp han "Señorita" med Camilla Cabello, som var årets tredje mest strømmede låt i Norge. Albumet Wonder følger opp tre #1-album, tre album som har solgt til Platina, og over 11 sin