Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival

For første gang arrangeres Yellow Lounge under Risør kammermusikkfest. Yellow Lounge’s artister denne kvelden er fiolinisten Mari Samuelsen og elektronikaartisten duve. På spektakulært vis skal de gi deg klassisk musikk og fengende rytmer på en måte du aldri før har opplevd! Dette avslutter Torsdagskveld 28.juni kl.22.00 på Hødnebø under Risør kammermusikkfest 2019.

Mari Samuelsen er kjent for å utfordre klassiske tradisjoner og sjangergrenser med sine prosjekter. Med slående musikalsk virtuositet og en nyskapende tilnærming til hva klassisk musikk kan være forsøker Mari å nå ut til et bredere publikum. Etter å ha signert platekontrakt med prestisjetunge Deutsche Grammophon slipper hun debutalbumet 7.juni. I ekte Yellow Lounge-ånd tar hun oss med på en reise som spenner fra J.S.Bach til Max Richter og Brian Eno. Mari samarbeider jevnlig med anerkjente verdensledende orkestre, komponister fra vår tid og elektronika-artister.

Vetle Sigmundstad alias duve er en produsent og låtskriver fra Sørlandet. Hans rike lydbilde er påvirket av elektroniske synther, kraftig bass og spennende rytmer. I 2017 slapp han sin første single «Needle» under artistnavnet Goneo. I  2018 signerte han platekontrakt med Drabant Music og har siden da sluppet tre sanger. Hans nyeste utgivelse «Butterflies» viser en dyktig produsent som er klar for å markere seg på musikkscenen.

Yellow Lounge ble startet for over 10 år siden på Berlins klubbscene av det klassiske plateselskapet Deutsche Grammophon, og har siden den gang blitt arrangert over hele verden med et formål om å gjøre klassisk musikk tilgjengelig og relevant for et yngre publikum. Scener som Berghain i Berlin og Paradiso i Amsterdam var de første til å lansere Yellow Lounge og presenterte klassisk musikk i urbane og utradisjonelle omgivelser. I Oslo har det tidligere blitt arrangert på White Light Studios, Rockefeller, Mesh og under festivalen Piknik i Parken.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Filmmusikk fra AD Astra av Max Richter20.9.2019 15:55:50 CESTPressemelding

Brad Pitt har hovedrollen i ci-fi eventyret «AD Astra» som har verdenspremiære i dag. Filmmusikken er komponert og spilt inn av Max Richter, som i de siste årene har gjort musikk til flere store Hollywood produksjoner. Vanity Fair “Hoyte Van Hoytema’s cinematography, Kevin Thompson’s production design, and Max Richter’s score all achieve a stunning kind of symphony” Time Out - “Max Richter’s lovely, understated score fills the vast canvas” The Film Stage - “Max Richter provides a characteristically moving score” The Playlist - “Featuring an outstanding score by Max” Awards Circuit - “Melancholic, Terrifying, Sensational” Hør "To the Stars" her: https://open.spotify.com/album/3SapFtmMw8WCjCRLaABmZ1?si=HrdOnAdlRTCp_xpcJPUA5Q

Ny musikk fra Cashmere Cat, Emelie Hollow, Maroon 5 samt Taylor Swift til Norge!20.9.2019 09:19:44 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Taylor Swift annonserte denne uken at hun kommer til Oslo i 2020. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/cashmere-cat-slipper-albumet-princess-catgirl?publisherId=6987388&releaseId=17871215 Cashmere Cat slipper albumet Princess Catgirl https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/duket-for-release-av-emelie-hollow-sin-ep-hear-it-out-loud?publisherId=6987388&releaseId=17871102 Duket for release av Emelie Hollow sin EP Hear It Out Loud! jens er klar med ny musikk og Dagny support! Produsent og DJ Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av produsentgruppen Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. De hadde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger. Nå slipper han “Stuck On You” med Hanne Mjøen, som The Fader har omtalt som “one of the Scandinavian artists to watch in 2018”. 22. september 2014 ble "Styggen på Ryggen" sluppet, en