Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival

For første gang arrangeres Yellow Lounge under Risør kammermusikkfest. Yellow Lounge’s artister denne kvelden er fiolinisten Mari Samuelsen og elektronikaartisten duve. På spektakulært vis skal de gi deg klassisk musikk og fengende rytmer på en måte du aldri før har opplevd! Dette avslutter Torsdagskveld 28.juni kl.22.00 på Hødnebø under Risør kammermusikkfest 2019.

Mari Samuelsen er kjent for å utfordre klassiske tradisjoner og sjangergrenser med sine prosjekter. Med slående musikalsk virtuositet og en nyskapende tilnærming til hva klassisk musikk kan være forsøker Mari å nå ut til et bredere publikum. Etter å ha signert platekontrakt med prestisjetunge Deutsche Grammophon slipper hun debutalbumet 7.juni. I ekte Yellow Lounge-ånd tar hun oss med på en reise som spenner fra J.S.Bach til Max Richter og Brian Eno. Mari samarbeider jevnlig med anerkjente verdensledende orkestre, komponister fra vår tid og elektronika-artister.

Vetle Sigmundstad alias duve er en produsent og låtskriver fra Sørlandet. Hans rike lydbilde er påvirket av elektroniske synther, kraftig bass og spennende rytmer. I 2017 slapp han sin første single «Needle» under artistnavnet Goneo. I  2018 signerte han platekontrakt med Drabant Music og har siden da sluppet tre sanger. Hans nyeste utgivelse «Butterflies» viser en dyktig produsent som er klar for å markere seg på musikkscenen.

Yellow Lounge ble startet for over 10 år siden på Berlins klubbscene av det klassiske plateselskapet Deutsche Grammophon, og har siden den gang blitt arrangert over hele verden med et formål om å gjøre klassisk musikk tilgjengelig og relevant for et yngre publikum. Scener som Berghain i Berlin og Paradiso i Amsterdam var de første til å lansere Yellow Lounge og presenterte klassisk musikk i urbane og utradisjonelle omgivelser. I Oslo har det tidligere blitt arrangert på White Light Studios, Rockefeller, Mesh og under festivalen Piknik i Parken.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B