Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival

For første gang arrangeres Yellow Lounge under Risør kammermusikkfest. Yellow Lounge’s artister denne kvelden er fiolinisten Mari Samuelsen og elektronikaartisten duve. På spektakulært vis skal de gi deg klassisk musikk og fengende rytmer på en måte du aldri før har opplevd! Dette avslutter Torsdagskveld 28.juni kl.22.00 på Hødnebø under Risør kammermusikkfest 2019.

Mari Samuelsen er kjent for å utfordre klassiske tradisjoner og sjangergrenser med sine prosjekter. Med slående musikalsk virtuositet og en nyskapende tilnærming til hva klassisk musikk kan være forsøker Mari å nå ut til et bredere publikum. Etter å ha signert platekontrakt med prestisjetunge Deutsche Grammophon slipper hun debutalbumet 7.juni. I ekte Yellow Lounge-ånd tar hun oss med på en reise som spenner fra J.S.Bach til Max Richter og Brian Eno. Mari samarbeider jevnlig med anerkjente verdensledende orkestre, komponister fra vår tid og elektronika-artister.

Vetle Sigmundstad alias duve er en produsent og låtskriver fra Sørlandet. Hans rike lydbilde er påvirket av elektroniske synther, kraftig bass og spennende rytmer. I 2017 slapp han sin første single «Needle» under artistnavnet Goneo. I  2018 signerte han platekontrakt med Drabant Music og har siden da sluppet tre sanger. Hans nyeste utgivelse «Butterflies» viser en dyktig produsent som er klar for å markere seg på musikkscenen.

Yellow Lounge ble startet for over 10 år siden på Berlins klubbscene av det klassiske plateselskapet Deutsche Grammophon, og har siden den gang blitt arrangert over hele verden med et formål om å gjøre klassisk musikk tilgjengelig og relevant for et yngre publikum. Scener som Berghain i Berlin og Paradiso i Amsterdam var de første til å lansere Yellow Lounge og presenterte klassisk musikk i urbane og utradisjonelle omgivelser. I Oslo har det tidligere blitt arrangert på White Light Studios, Rockefeller, Mesh og under festivalen Piknik i Parken.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikkvideo fra SALTI spilt inn i majestetiske omgivelser13.7.2020 16:05:20 CESTPressemelding

I går kveld hadde musikkvideoen til “Superstitious (feat. CCA Jonas)” av SALTI premiere. Videoen som er spilt inn i majestetiske omgivelser utenfor Bergen, ved Vøringsfossen og på Hardangervidda er regissert av Sigurd Fossen (Sigrid, Aurora, Kakkmadafakka). Videoen er krydret med animasjoner som gjenspeiler engler og demoner som igjen gjenspeiler SALTIs overordnede idé for debut-EPene sine. “Superstitious” handler om å være selvbevisst, ha egenkjærlighet og tro når du tviler på din egen dømmekraft. Se videoen HER! Warith Salti Mbarukaka SALTI er en 24 år gammel artist, låtskriver, produsent og DJ, opprinnelig fra Tanzania, men flyttet til Norge da han var åtte år gammel og har bodd i Vestlandets Musikkhovedstad Bergen siden den gang. Etter ti år som produsent og DJ har SALTI nå funnet mot til å skrive og fremføre egne sanger, og fokuset er nå å bygge sin egen musikkarriere som artist. "Dream come true wallah. Alltid drømt om å være en del av en slik produksjon! Gøyeste var at det ble s

Ny musikk fra Sam Smith, Juice WRLD, blackbear, The Streets, James Bay med flere10.7.2020 09:49:28 CESTPressemelding

Pressemelding: https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/legends-never-die---albumet-av-juice-wrld-er-na-klart?publisherId=6987388&releaseId=17888884 Legends Never Die - Albumet av Juice WRLD er nå klart Sam Smith spilte inn en cover av Coldplays store hit “http://open.spotify.com/album/6VnppEx0PoQpbnfTOutyaQ Fix You” for iHeart Radio Living Room Concert Sessions i mai til så gode tilbakemeldinger at denne nå på mandag ble sluppet digitalt sammen med en video. Britiske James Bay slapp i dag singelen «Chew On My Heart» med tilhørende musikkvideo. Bay slo gjennom i 2015 med debutalbumet «Chaos And The Calm”, som inneholdt hits som «Let It Go» og «Hold Back The River». I går annonserte Katy Perry coveret og tittelen på sitt kommende album Smile, som slippes 15. august. Tittelsporet ble sluppet i dag, hør låten her. Alexandra Joner er endelig tilbake med nye singelen "Like Beyoncé". Hennes nyeste singel er en fengende danselåt som oser av girl power. Gjennom hele låten kan du høre referan