Yara International ASA

Yara velger Geelmuyden Kiese og OMD

Del
Industrigiganten vil styrke dialogen med det norske folk gjennom integrert kampanje.
Samarbeid: Nederste rad fra venstre: Hanna Rolland Sverdrup (GK), Nathalie Skovholt (Yara) og Margrethe Geelmuyden (GK).  Andre rad fra venstre: Ole Henrik Stubberud (GK), Henrik Horjen (GK) og Bjørn Devold Eidsvig (OMD). Tredje rad fra venstre: Trygve Andreas Tønnessen (GK), Erlend Velgaard (GK), Renè Hansen (Yara), Lars Hafstad (OMD) og Esben Tuman (Yara). Øverste rad fra venstre: Shayan Seyedin (GK), Vebjørn Varlid (GK) og Frode Sylliaasen (OMD).
Samarbeid: Nederste rad fra venstre: Hanna Rolland Sverdrup (GK), Nathalie Skovholt (Yara) og Margrethe Geelmuyden (GK). Andre rad fra venstre: Ole Henrik Stubberud (GK), Henrik Horjen (GK) og Bjørn Devold Eidsvig (OMD). Tredje rad fra venstre: Trygve Andreas Tønnessen (GK), Erlend Velgaard (GK), Renè Hansen (Yara), Lars Hafstad (OMD) og Esben Tuman (Yara). Øverste rad fra venstre: Shayan Seyedin (GK), Vebjørn Varlid (GK) og Frode Sylliaasen (OMD).

– Vi ser frem til å samarbeide med OMD og GK for å styrke dialogen med Norge og nordmenn, sier René Hansen, direktør for merkevare i Yara International.

Yara har kontorer i mer enn 60 land. Selskapet produserer og selger mineralgjødsel og produkter til industrien i 160 land. Blant produktene er midler som reduserer utslipp fra fossilt brennstoff. Yaras gjødselprodukter sikrer matproduksjon til 300 millioner mennesker.

– Yara spiller en viktig rolle innen mat- og klimaområdet globalt. Likevel er det for få som vet hvordan vi bidrar. Vi har jobbet bevisst med å synliggjøre dette i Norge. Målet er å nå ut til mange flere ved å jobbe integrert med kommunikasjon og markedsføring i denne kampanjen, sier Esben Tuman, kommunikasjonsdirektør i Yara.

Gikk for integrerte byråer

I byråkonkurransen var det de integrerte byråene som vant frem. Kampanjen gjelder uttak blant annet på TV, utendørs og i sosiale medier.

I Yara tror vi på å jobbe helhetlig med kommunikasjon, digitale løsninger, markedsføring og reklame. OMD og GK viste både analytisk og kreativ tyngde og tilbød et bredt spekter av tjenester. I tillegg har begge byråene en sterk samarbeidskultur som passer Yaras arbeidsform. Samlet er dette hovedårsakene til at valget falt på OMD og GK, sier Hansen.  

GK vant kontoene for reklame- innholds- og kommunikasjonstjenester.

– Yara er en drømmekunde for alle som driver med kommunikasjon. Her får vi jobbe integrert med kommunikasjon, digitale løsninger, reklame og sosiale medier for et innovativt miljø som brenner for bærekraftig business. Jeg tror folk blir både overrasket og inspirert når de får vite mer om hva Yara jobber med rundt i verden, sier kundeansvarlig Margrethe Geelmuyden i GK.

OMD gikk seirende ut av mediebyråkonkurransen.

– Vi er veldig glade for å ha fått denne tilliten. Yara er et av Norges største selskap, vi ser frem til å bidra til å også gjøre det til et av Norges mest kjente og engasjerende aktører. Vi gleder oss stort til å ta fatt på en spennende og utfordrende kommunikasjonsjobb sammen med flinke folk hos Yara, sier Bjørn Devold Eidsvig, strategisk rådgiver i OMD Norge.

Kontakter

Esben Tuman Kommunikasjonsdirektør i Yara International.
Telefon: +47 90 50 84 00
E-post: esben.tuman@yara.com


Torstein Rafgård, adm. dir. i OMD Norge
Telefon: +47 90 55 96 41
E-post: torstein.rafgard@omd.com

Margrethe Geelmuyden, senior rådgiver og partner i Geelmuyden Kiese
Telefon: +47 93 21 71 33
E-post: margrethe.geelmuyden@gknordic.com

Bilder

Samarbeid: Nederste rad fra venstre: Hanna Rolland Sverdrup (GK), Nathalie Skovholt (Yara) og Margrethe Geelmuyden (GK).  Andre rad fra venstre: Ole Henrik Stubberud (GK), Henrik Horjen (GK) og Bjørn Devold Eidsvig (OMD). Tredje rad fra venstre: Trygve Andreas Tønnessen (GK), Erlend Velgaard (GK), Renè Hansen (Yara), Lars Hafstad (OMD) og Esben Tuman (Yara). Øverste rad fra venstre: Shayan Seyedin (GK), Vebjørn Varlid (GK) og Frode Sylliaasen (OMD).
Samarbeid: Nederste rad fra venstre: Hanna Rolland Sverdrup (GK), Nathalie Skovholt (Yara) og Margrethe Geelmuyden (GK). Andre rad fra venstre: Ole Henrik Stubberud (GK), Henrik Horjen (GK) og Bjørn Devold Eidsvig (OMD). Tredje rad fra venstre: Trygve Andreas Tønnessen (GK), Erlend Velgaard (GK), Renè Hansen (Yara), Lars Hafstad (OMD) og Esben Tuman (Yara). Øverste rad fra venstre: Shayan Seyedin (GK), Vebjørn Varlid (GK) og Frode Sylliaasen (OMD).
Last ned bilde

Om Yara International ASA

Yara International ASA
Yara International ASA
Drammensveien 131 131
0277 Oslo

24 15 70 00http://www.yara.com

I samarbeid med kunder og partnere dyrker Yara kunnskap for å brødfø verdens befolkning og ta vare på kloden, for å oppfylle vår visjon om et samfunn bygget på samarbeid, en verden uten sult og respekt for kloden vår. Våre løsninger for plantenæring og presisjonslandbruk øker bøndenes avlinger og produktkvalitet, med redusert miljøavtrykk. Våre miljøløsninger og industriløsninger forbedrer luftkvalitet, reduserer utslipp og er viktige ingredienser i utviklingen av en rekke andre produkter.
Vi har en åpen bedriftskultur som vektlegger mangfold og inkludering, og vi fremmer sikkerhet og integritet hos våre ansatte, leverandører, forretningspartnere og samfunnet for øvrig.

Yara ble grunnlagt i 1905 for å løse den økende sulten i Europa, og er i dag tilstede over hele verden med mer enn 16.000 ansatte og operasjon i over 60 land. I 2017 hadde Yara en omsetning på 93,8 milliarder kroner. Se www.yara.com for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Yara International ASA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Yara International ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Yara International ASA

Åpner for historisk satsing på grønt hydrogen og grønn ammoniakk i Norge18.2.2021 08:19:42 CET | Pressemelding

Oslo, 18. februar 2021: Yara, Statkraft og Aker Horizons inngår en intensjonsavtale om partnerskap for å produsere og utvikle en verdikjede for grønt hydrogen og grønn ammoniakk i Norge med Herøya som første prosjekt. Prosjektet kan bli et av de største klimatiltakene i norsk industrihistorie, og samtidig bidra til å utvikle ny industri, fremskynde grønn omstilling, skape nye arbeidsplasser og et konkurransefortrinn for Norge i den raskt voksende hydrogenøkonomien.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye