Yara publiserer integrert rapport for 2021

Oslo, 24. mars 2022: Yara har i dag publisert integrert rapport for 2021 inkludert årsregnskap for 2021 med noter. Rapporten er vedlagt som pdf og i European Single Electronic Format (ESEF). Rapporten er tilgjengelig på Yaras nettsted:

Kontakt:

Silje Nygaard
Direktør Investorrelasjoner
Mobil: +47 957 04 843
E-post: silje.nygaard@yara.com

Kristin Nordal
Kommunikasjonsdirektør
Mobil: +47 900 15 550
E-post: kristin.nordal@yara.com

Om Yara

Yaras misjon er å sørge for mat til verdens befolkning og å verne om jordkloden.Basert på vår visjon om en verden uten sult og en vel ivaretatt planet har viutviklet en strategi som fremmer langsiktig verdivekst, bærekraftig plantenæringog nullutslippsløsninger for produksjon av gjødsel og energi. Yaras ambisjon erå utvikle fremtidens klimapositive matkjede, en kjede som skaper verdi for vårekunder, aksjonærer og samfunnet for øvrig, og som leverer bærekraftig mat.

For å nå vår ambisjon, har vi også satt oss i førersetet for utviklingen avdigitale verktøy for presisjonslandbruk og samarbeider tett med partnere i heleverdikjeden for å gjøre matproduksjon mer effektiv og bærekraftig. Gjennom YarasClean Ammonia-virksomhet har vi et mål om å bidra til hydrogenøkonomien og ådrive den grønne omstillingen innen skipsfart, gjødselproduksjon og annenenergiintensiv industri.

Yara ble grunnlagt i 1905 for å møte matmangelen i Europa og har etablert segsom industriens ledende plantenæringsselskap. Med vår integrerteforretningsmodell og globale tilstedeværelse, med 17 000 ansatte og drift i over60 land, har vi skapt avkastning på en ansvarlig måte over tid. I 2021 haddeYara en omsetning på 16,6 milliarder USD.

www.yara.com

Vedlegg

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

GOGL - Mandatory notification of trade by primary insiders19.5.2022 22:30:00 CEST | Press release

Eligible option holders in Golden Ocean Group Ltd (the “Company”) have today exercised share options in accordance with the terms previously announced. Ulrik Uhrenfeldt Andersen, CEO, has exercised 300,000 share options and subsequently sold 300,000 shares. Following the exercise, Mr. Andersen holds 250,000 share options. Peder Simonsen, CFO, has exercised 75,000 share options and has subsequently sold 75,000 shares. Following the exercise, Mr. Simonsen holds 200,000 share options and 500 shares. Please see the attached forms for notification and public disclosure of transaction attached for details. This notification has been publicly disclosed in accordance with Article 19 of the Market Abuse Regulation section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. Attachment GOGL - Disclosure of transaction by PDMR

Brunel AGM 202219.5.2022 18:30:00 CEST | Press release