Yara International ASA: forslag om kapitalnedsettelse og 2019 utbytte

Oslo, 18. mars 2020: Det vises til Yaras børsmelding 7. februar 2020. Yaras styre vil foreslå overfor generalforsamlingen at selskapets aksjekapital nedsettes med NOK 7.259.680, og vil foreslå et utbytte på NOK 15,00 per aksje som betales for regnskapsåret 2019.

Styret vil foreslå at selskapets aksjekapital nedsettes med NOK 7.259.680 fra NOK 463.084.482,90 til NOK 455.824.802,90 ved sletting av 2.724.026 av selskapets egne aksjer og innløsning og sletting av 1.546.374 aksjer eiet av Den norske stat v/Nærings- og fiskeridepartementet mot utbetaling av NOK 554.886.929 med tillegg av rentekompensasjon og justert for utbetalt utbytte til Den norske stat v/Nærings- og fiskeridepartementet. Beløpet tilsvarer gjennomsnittlig kurs betalt ved tilbakekjøp av egne aksjer i markedet.

Nøkkeldatoer for Yara International ASA 2019 utbytte:

Aksjen handles eks. utbytte NOK 15,- fra:     08. mai 2020
Eierregisterdato:                                         11. mai 2020
Utbetalingsdato:                                         18. mai 2020
Utbetalingsdato ADR:                                  26. mai 2020

Thor Giæver, Investorkontakt

Mobil: (+47) 480 75 356
E-post: thor.giaver@yara.com

Om Yara

Yara bringer kunnskap om hvordan verdens befolkning kan mettes og kloden tas vare på. Vi arbeider for vår visjon om et samfunn bygget på samarbeid, en verden uten sult, og en klode som er vernet om. Derfor har vi satt oss i førersetet for utviklingen av digitale verktøy for presisjonslandbruk. Vi samarbeider tett med partnere i hele verdikjeden for mat for å utvikle mer klimavennlige løsninger innen plantenæring, og vi arbeider for å gjøre produksjon av mineralgjødsel mer bærekraftig. Vi har en åpen bedriftskultur som vektlegger mangfold og inkludering, som fremmer sikkerhet og integritet hos våre ansatte, leverandører, forretningspartnere og samfunnet for øvrig.

Yara ble grunnlagt i 1905 for å møte matmangelen i Europa. Selskapet er tilstede over hele verden med om lag 16.000 ansatte og drift i over 60 land. I 2019 hadde Yara en omsetning på 12.9 milliarder USD.

www.yara.com

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

Nokia announces generational step in data center networking; new OS and tools give cloud builders unprecedented ability to adapt, automate and scale9.7.2020 18:00:00 CESTPress release

Press Release Nokia announces generational step in data center networking; new OS and tools give cloud builders unprecedented ability to adapt, automate and scale Nokia improves data center networking for all cloud builders – webscale companies, service providers and enterprises – empowering them to rapidly design, deploy, adapt and automate data center network fabrics at massive scale to keep up with increasing business demand from 5G and Industry 4.0 Apple is an early adopter of the innovative technology, deploying the solution within its cloud operations in its data centers Nokia redefines openness, application development flexibility, robustness and operational tools for rapidly building and confidently operating data center networks at scale 9 July 2020 Espoo, Finland – Nokia has redefined data center fabrics with the launch of a new and modern Network Operating System (NOS) and a declarative, intent-based automation and operations toolkit. This will allow cloud and data center bu

NEOCOM MULTIMEDIA : Résultats 2019 – Dividende et PerspectivesEuronext Paris FR0004157543 MLNEO Communiqué du 9 juillet 2020 Résultats 2019 – Dividende et Perspectives9.7.2020 15:29:42 CESTPress release