XXL løper videre med Vipps

XXL inngår et samarbeid med Vipps om å forenkle handleopplevelsen på nett.

Sportskjeden lytter til kundene som har etterspurt Vipps som betalingsmulighet – og er klar for tidenes julehandel på nett.

Lyttet til kundene
Administrerende direktør Stine Trygg-Hauger i XXL Sport og Villmark ser frem til å utvikle det nye Vipps-samarbeidet. Hun forteller at det er én hovedgrunn til at sportsutstyrskjeden har valgt Vipps som leverandør av
betalingsløsninger.

- I XXL jobber vi ut ifra tankegangen “kunden først”. I den siste tiden har kundene gitt oss klar beskjed om at de ønsker seg Vipps i nettbutikken vår. Da sørger vi for at de får det. Enkle betalingsløsninger som Vipps er populært både i Norge og våre andre markeder. Det at vi får til dette samtidig som julehandelen drar i
gang, er vinn-vinn både for oss og kundene våre, sier Trygg-Hauger.

XXL er Norges største sportsutstyrskjede med 37 varehus fordelt rundt om i landet. Nettbutikken stod for 20 prosent av omsetningen i fjor,og andelen er økende. Vipps-betaling på nett er et av mange tiltak for å forenkle kundereisen, uavhengig av hvor kunden befinner seg.

- 80 prosent av nettrafikken vår skjer via mobil. I løpet døgnet har vi to klare salgstopper. Det er i lunsjen, og når oppvasken er ryddet vekk etter middag. Da er det viktig at vi har en driftssikker betalingsløsning som Vipps, som håndterer pågangen når den skjer, sier Trygg-Hauger.

Større handlekurv
Ifølge administrerende direktør
 Rune Garborg i Vipps har det vært en flott start på det nye samarbeidet med XXL. Han har store forventninger til å utvikle det videre.

- Å finne sammen med XXL har lenge stått høyt på ønskelisten vår. XXL er en ledestjerne innen retail i hele Norden. Det er lett å la seg imponere over det de har fått til både i butikk og på nett. Vi gleder oss nå til å jobbe sammen for å skape enkle og smarte handleopplevelser med et av Nordens fremste innovasjonsmiljøer i handelen, sier Garborg.

Tall fra XXL viser at snitthandelsprisen på
 en vare kjøpt på nett er 1.000 kroner. Samtidig legger kundene stadig flere varer i handlekurven før de sjekker ut.

- Netthandelen øker,og mange kunder handler ofte på nett. Kundene har ulike behov og mange er opptatt av valgfrihet, også når det gjelder betaling.Betaling med Vipps i kombinasjon med våre ekspressleveringer gjør det enkelt og effektivt å handle julegavene hos XXL, sier Trygg-Hauger.

Bildetekster:
Vipps_XXL1: - Enkle betalingsløsninger som Vipps er populært blant kundene våre», sier Norge-sjef Stine Trygg-Hauger i XXL. Her fotografert på XXLs sentrallager nær Gardermoen i Ullensaker kommune.

Vipps_XXL2: - Julen er både høytid og høysesong for XXL. Norge-sjef Stine Trygg-Hauger, logistikkspesialist Marius Borander og avdelingsleder for frakt og verksted Lars Erik Einarsen har hektiske dager frem mot jul på XXLs netthandelssentral.