XPENG P7 facelift får utvidet rekkevidde, forbedret garanti og nesten doblet ladeeffekt.

XPENG lanserer i dag en helt ny versjon av den sportslige sedanen P7. Modellen har fått betydelige oppgraderinger – med utvidet rekkevidde, raskere lading, 7-års garanti og rå akselerasjon som kjennemerker.

P7 har bevart sine sportslige linjer og imponerende kjøreegenskaper, og den karakteristiske X-robot-fronten vil fortsatt være en synlig signatur på veien. Med rekken av nye kvaliteter kan den romslige sportssedanen bli en ny favoritt hos norske elbilkunder.

Salget av den nye P7-modellen åpner fredag 3. februar, og allerede til sommeren suser de første bilene ut på norske veier.

Hurtiglades på under en halvtime

Høy ladeeffekt har blitt et av XPENGs fremste konkurransefortrinn. For den nye P7-modellen økes ladeeffekten fra 91 kW helt opp til 175 kW*. Dermed vil P7 kunne hurtiglades fra 10-80 % på bare 29 minutter*.

Det er også verdt å merke seg at størrelsen på batteriet har økt fra 80 kWt til 82,7 kWt (netto). Det betyr at rekkevidden flyttes fra 530 km til 576 km* for P7 RWD Long Range, og fra 470 km til 505 km* for P7 AWD High Performance. Modellen blir også utstyrt med varmepumpe som standard, som vil sikre bedre rekkevidde ved lave temperaturer. Nå leveres også P7 med mulighet til å forvarme batteriet, noe som kan bidra til å redusere ladetiden.

Interiørkvaliteten har også fått et betydelig løft, og vil øke verdien på kjøreopplevelsen. Verdt å trekke frem er den sporty detaljen med P7 perforert inn i seteryggene foran.

Oppgradert motor med utpregede sportsbilytelser

P7 forbedrer også det sportslige prestasjonsnivået ytterligere, og den nye modellen knapper ned tiden på 100-meterspurten med 0,4 sekunder. Dermed vil P7 RWD Long Range gjøre unna 0-100 km/t på 6,5 sekunder, mens P7 AWD High Performance klokker inn på 4,1 sekunder.

Mer eksklusivt utstyr
XPENG P7 kommer med en lang utstyrsliste, som mange norske kunder vil like å se. Blant annet:

• Elektrisk åpning og lukking av bakluken
  • Soft-close for komfortabel lukking av dørene
  • Nytt felgdesign
  • Oppgradert, tykkere ratt som gir bedre grep enn tidligere, inkludert rattvarme for økt komfort på vinterstid
  • Oppgraderte forseter med forbedret støtte og mer komfort
  • Ny luksusfølelse i kabinen – med kvalitetsløft av materialet i hele interiøret
  • Økt taklast fra 50 til 75 kg
  • Trådløs lading med 15W-kapasitet av telefonen i nedsenket ladeplate på midtkonsollen
  • Ny åpning til oppbevaringsrommet under midtkonsolen, tilsvarende den som er kjent fra nye XPENG G9
  • Ved midtkonsollen er det nytt oppbevaringsrom under dashbordet
  • Nye koppholdere
  • Kaitoke Green kommer som nytt fargealternativ

Egenutviklet teknologi

XPENG P7 viderefører også et høyt utstyrsnivå også innen teknologi og komfort, med sitt egenutviklede førerassistansesystem XPILOT for kjøring, parkering og sikkerhet, filskiftevarsling, filskifteholder og adaptive cruise control er bare noen av innretningene som assisterer føreren under kjøring ved hjelp fra totalt 28 ulike sensorer.

Brukergrensesnittet for senterkonsollskjermen er oppgradert til 3D og blir tilgjengelig på norsk. Alle XPILOT og Xmart OS-funksjoner kan oppdateres trådløst over nettet. Eksempelvis får bilen firesoners gjenkjenning for stemmestyring. Det betyr at om et av barna i baksetet ber om å få åpnet vinduet, så åpnes kun vinduet på den siden barnet sitter.

Som et bilmerke som forplikter seg til høy produktkvalitet og for å gi en best mulig kundeopplevelse, er det gledelig å informere om at XPENG utvider nybilgarantien på P7 og G9 til 7 år/160 000 km fra utleveringsdato.

Tilgjengelighet og priser

*Tekniske data, prestasjoner, ladeytelser og rekkevidde er gjenstand for endelig typegodkjenning. Nye XPENG P7 er klar for bestilling nå med levering til kunde fra sommeren 2023. Fra-priser inkludert frakt og leveringskostnader (9900 kr), mva og vektavgift på de tre ulike versjonene vil være:

RWD Long Range: 470 788,-

AWD High Performance: 512 163,-