XPENG lanserer innstegsmodell for sin nye premium-SUV G9

XPENG G9 har skapt stor interesse og forventninger siden avdukingen på Oslo Motor Show. Nå avslører selskapet at XPENG G9 kommer med en innstegsmodell – med et imponerende utstyrsnivå til en svært konkurransedyktig pris.

Den nye innstegsmodellen går under navnet «G9 RWD Standard Range», er prissatt til 536 275 kroner. Dermed plasserer XPENG G9 seg på radaren for en enda større gruppe elbilkunder i Norge.

I tillegg til dette utvider XPENG sin nybilgaranti til 7 år/160 000 km, som er blant de beste avtalene norske elbilkunder kan sikre seg.

Høstet varm mottakelse

Like før jul åpnet salget opp for to modellvarianter med 98 kWt stort batteri og enten to- eller firehjulstrekk. Disse fikk modellbetegnelsene RWD Long Range og AWD Performance.

Med nye avgifter på plass fra 2023 er de priset fra 606 200 kroner for Long Range-utgaven og 677 925 kroner for Performance-utgaven.

I en kampanjeperiode foreløpig ut mars 2023 selges alle de tre utgavene av XPENG G9 med ekstra utstyrspakker inkludert i prisen: «Premium Comfort & Audio Pack» (verdi 39 990 kroner) og den selvoppblåsbare madrassen for to personer «Sleeping Kit» (verdi 8900 kroner).

*Alle priser er inkludert frakt- og leveringskostnader på 9900 kroner.

Vi er svært fornøyde og glade for den fenomenale responsen G9 har fått i det norske markedet så langt, og vi er overbevist om at denne nye innstegsmodellen, med alt av utstyr inkludert, vil sørge for at bilen blir aktuell for enda flere kunder, sier Claes Persson, administrerende direktør i XPENG Motors Norge.

Overlegen ladeeffekt og skyhøyt utstyrsnivå

XPENG G9 Standard Range leveres med 78,2 kWt batteri, som gir rekkevidde på inntil 460 km. Det er tilstrekkelig for mange kunder og de vil også kunne nyte godt av en ladeeffekt på opptil utrolige 260 kW, noe som er blant det beste på markedet, ved hurtiglading. Standard Range-utgaven yter 313 hestekrefter som sørger for friske prestasjoner med 0-100 km/t på 6,4 sekunder og toppfart på 200 km/t. Dreiemomentet er på kraftige 430 Nm.

Ekstra utstyrspakke

I tillegg til standardutstyr som elektronisk innfellbart hengerfeste med trekkevne opp til 1500 kg, soft close-lukkemekanisme på dørene, oppvarmet frontrute og ratt, avansert sikkerhetsutstyr og en rekke toppmoderne komfort- og teknologi-utstyr, kan man i en kampanjeperiode foreløpig ut mars 2023 få med en ekstra utstyrspakke "Comfort & Audio pack og Sleeping kit", inkludert i prisen. Comfort & Audio pack inneholder følgende:
  • Utsøkte Nappa skinnseter med massasje i fire av setene og lengdejusterbare sitteputer i både fører- og baksetene er inkludert.
  • Forsetepassasjeren kan på langturer nyte maksimal komfort med mulighet for å vippe ut en egen fotskammel.
  • Et enormt stereoanlegg med konsertsal-lyd som produserer hele 1940 watt med 18 høyttalere fra Dynaudio.
  • To førerspesifikke høyttalere for navigasjonssending og telefonsamtale som toppes av en utvendig høyttaler plassert under frontstøtfangeren (inkludert høyttaler for AVAS).
  • Totaleffekt for alle høyttalerne i bilen er 2150 watt, og dette er noe av utstyret kunder kan nyte i det som skiller seg ut som en komplett og fullastet elektrisk SUV.

*Merk at alle spesifikasjoner er gjenstand for endelig typegodkjenning.