XL-BYGG Lade er Miljøfyrtårn

Byggevarehuset XL-BYGG Lade i Trondheim har blitt Miljøfyrtårnsertifisert.
XL-BYGG Lade er Miljøfyrtårn. Foto: Skjalg Bøhmer Vold / Mestergruppen

– Som Miljøfyrtårnsertifisert har vi et synlig bevis på at vi tar miljø- og samfunnsansvar på alvor, og at vi driver en fremtidsrettet virksomhet. Vi skal være en aktør som møter kunder, leverandører og samarbeidspartneres forventninger til etikk, ansvarlighet og bærekraft, sier Mestergruppens regionsdirektør, Kristian Williamsen og forteller videre:

– Nå skal vi fortsette å jobbe med grønnere innkjøp, lavere energiforbruk, mer effektiv transport og bedre avfallsløsninger. Vi jobber også kontinuerlig med å redusere våre klimagassutslipp. Vi har tatt viktige steg på veien mot en grønnere og mer bærekraftig fremtid og er veldig glad for at vi nå er en godkjent Miljøfyrtårn-bedrift.

XL-BYGG Lade har vært faghandel siden 1947. Kundene er selvbyggere, proffkunder og entreprenører i regionen. XL-BYGG Lade tilbyr trelast- og byggevarehandel, og har også show-room og kjøkkenavdeling.

Kjededirektør i XL-BYGG, Are Ellingsve, sier:

– Både vi og kundene våre forventer mer miljøfokus fremover. Vi i byggevarebransjen ønsker å gjøre det vi kan for å redusere klimaavtrykk, og derfor er denne Miljøfyrtårnsertifiseringen viktig. Vi forplikter oss til å jobbe kontinuerlig med forbedring, og vi får et profesjonelt styringsverktøy som hjelper oss med å identifisere tiltak. Gratulerer til alle som jobber på XL-BYGG Lade med sertifiseringen.

XL-BYGG Lade ligger i Haakon VIIs gt. 15 i Trondheim, og er et av Mestergruppens egeneide byggevarehus.

OM XL-BYGG
XL-BYGG er en byggevarekjede for selvstendige og frittstående byggevarehus. XL-BYGG ble stiftet på Hamar i 1994, og endret navn og profil til XL-BYGG i 2009. Kjeden har i dag ca. 1500 ansatte. Det er over 90 varehus i Norge og ca. 280 totalt i Norden. Mestergruppen eier byggevarekonseptene XL-BYGG, samt Byggtorget, Byggeriet, Bolist og Järnia med til sammen ca. 500 utsalgsteder i Norge og Sverige.
Les mer om XL-BYGG

Om Miljøfyrtårn
Miljøfyrtårn er en nasjonal miljøsertifiseringsordning driftet av Stiftelsen Miljøfyrtårn. Stiftelsen ble opprettet i 2003 av sentrale organisasjoner i næringsliv og offentlig forvaltning. I Norge finnes det mer enn 7900 bedrifter som er Miljøfyrtårn. Miljøfyrtårn ble anerkjent av EU i 2017.
Les mer om Miljøfyrtårn

XL-BYGG Lade er Miljøfyrtårn. Foto: Skjalg Bøhmer Vold / Mestergruppen