XL-BYGG Klepp er Miljøfyrtårn

Byggevarehuset i Stasjonsvegen er glad for å være miljøfyrtårnsertifisert.
XL-BYGG Klepp er miljøfyrtårnsertifisert. Foto: XL-BYGG

– Dette har vært en lærerik prosess. Vi har nå en grønnere drift og har endret på flere av våre rutiner. Vi er veldig fornøyd med å være et Miljøfyrtårn og våre medarbeidere har bidratt mye under sertifiseringen. XL-BYGG Klepp har nå et større fokus på miljø og vi kommer til å jobbe målrettet med våre miljøbidrag fremover, sier avdelingsleder Randi Reime.

XL-BYGG Klepp er et byggevarehus som er eid av Mestergruppen.

– Vi gratulerer XL-BYGG Klepp med miljøfyrtårnsertifiseringen. Byggevarebransjen står for en stor miljøpåvirkning, og vi har et ansvar for å være en del av løsningen i fremtiden. Miljøfyrtårnsertifisering er bra på den måten at det, utover å kutte utslipp, hjelper oss å bli bevisste og jobbe systematisk med disse utfordringene. Vi ser også at flere og flere kunder forventer dette, sier Are Ellingsve som er kjededirektør for XL-BYGG.

Om Miljøfyrtårn
Miljøfyrtårn er en nasjonal miljøsertifiseringsordning driftet av Stiftelsen Miljøfyrtårn. Stiftelsen ble opprettet i 2003 av sentrale organisasjoner i næringsliv og offentlig forvaltning. I Norge finnes det mer enn 7900 bedrifter som er Miljøfyrtårn. Miljøfyrtårn ble anerkjent av EU i 2017. Les mer om Miljøfyrtårn

Randi Reime, avdelingsleder Klepp
E-post: randi.reime@xl-bygg.no