XL-BYGG Brumunddal har åpnet

Det nye anlegget XL-BYGG Brumunddal er på 10.500 kvadratmeter og tilbyr byggevarer og trelast under tak, inkludert laste- og lossesone.
Lars Sandberg (t.v.) og Per Ivar Harila holder planken for ordfører Anita Ihle Steen under nyåpningen.

Mestergruppens direktør for byggevarer, Per Ivar Harila, sier:

– Anlegget vårt her i Brumunddal er på mange måter et Mestergruppen i miniatyr.

Her holder tre ulike virksomheter under Mestergruppen-paraplyen til: XL-BYGG, Pretre og logistikkfunksjonen for Saltdalshytta. Hensikten er å hente ut synergier på tvers av disse virksomhetene for å effektivisere drift og tilby god kundeservice.

Butikk og showroom er på 800 kvadratmeter. Det nye anlegget ligger langs E6 og i Ringsaker som er Norges største hyttekommune. Proffkunder er hovedmålgruppen, men det er også lagt til rette for privatkunder som søker råd, inspirasjon og byggevarer.

– Løsningen vi tilbyr kundene er veldig bra logistikkmessig. Her har vi et drive-through anlegg under tak hvor kundene kan kjøre bilen inn, laste på varer, gå inn i butikken, betale og kjøre ut. Vi har også fått Innlandets fineste utstillingsrom med gulv, vegg, vindu og dør, sier Lars F. Sandberg, daglig leder ved XL-BYGG Brumunddal.

Den offisielle åpningen var det ordfører i Ringsaker kommune, Anita Ihle Steen, som sto for. Hun sagde over en XL-BYGG-planke og erklærte bygget for åpent.

– Det er mye håndverkere her ute som er avhengig av det dere leverer - noe som gir store ringvirkninger for en kommune. Så jeg vil takke for at dere er her, og at dere er med på å videreutvikle kommunen våres fordi det er gode arbeidsplasser som er med å svinge i gang disse hjula på en enda bedre måte, sa ordføreren under åpningstalen.

XL-BYGG Brumunddal ligger i Strandvegen 12A. Den offisielle åpningen var 6. oktober 2021.

Les mer om XL-BYGG Brumunddal her:

Les mer om Mestergruppen her:

Ordfører i Ringsaker kommune, Anita Ihle Steen, og Mestergruppens direktør for byggevarer, Per Ivar Harila.
Lars F. Sandberg, daglig leder hos XL-BYGG Brumunddal.