XL-BYGG Brumunddal har åpnet

Det nye anlegget XL-BYGG Brumunddal er på 10.500 kvadratmeter og tilbyr byggevarer og trelast under tak, inkludert laste- og lossesone.

Lars Sandberg (t.v.) og Per Ivar Harila holder planken for ordfører Anita Ihle Steen under nyåpningen.

Mestergruppens direktør for byggevarer, Per Ivar Harila, sier:

– Anlegget vårt her i Brumunddal er på mange måter et Mestergruppen i miniatyr.

Her holder tre ulike virksomheter under Mestergruppen-paraplyen til: XL-BYGG, Pretre og logistikkfunksjonen for Saltdalshytta. Hensikten er å hente ut synergier på tvers av disse virksomhetene for å effektivisere drift og tilby god kundeservice.

Butikk og showroom er på 800 kvadratmeter. Det nye anlegget ligger langs E6 og i Ringsaker som er Norges største hyttekommune. Proffkunder er hovedmålgruppen, men det er også lagt til rette for privatkunder som søker råd, inspirasjon og byggevarer.

– Løsningen vi tilbyr kundene er veldig bra logistikkmessig. Her har vi et drive-through anlegg under tak hvor kundene kan kjøre bilen inn, laste på varer, gå inn i butikken, betale og kjøre ut. Vi har også fått Innlandets fineste utstillingsrom med gulv, vegg, vindu og dør, sier Lars F. Sandberg, daglig leder ved XL-BYGG Brumunddal.

Den offisielle åpningen var det ordfører i Ringsaker kommune, Anita Ihle Steen, som sto for. Hun sagde over en XL-BYGG-planke og erklærte bygget for åpent.

– Det er mye håndverkere her ute som er avhengig av det dere leverer - noe som gir store ringvirkninger for en kommune. Så jeg vil takke for at dere er her, og at dere er med på å videreutvikle kommunen våres fordi det er gode arbeidsplasser som er med å svinge i gang disse hjula på en enda bedre måte, sa ordføreren under åpningstalen.

XL-BYGG Brumunddal ligger i Strandvegen 12A. Den offisielle åpningen var 6. oktober 2021.

Les mer om XL-BYGG Brumunddal her:

Les mer om Mestergruppen her:

Ordfører i Ringsaker kommune, Anita Ihle Steen, og Mestergruppens direktør for byggevarer, Per Ivar Harila.
Lars F. Sandberg, daglig leder hos XL-BYGG Brumunddal.

Mestergruppen er et ledende bolig- og byggevarekonsern som består av mange kjente merkvarenavn.

Byggtorget Byggeriet Blink Hus
Malorama Mesterhus Mestergruppen Arkitekter
Mestergruppen Eiendom
Nordbohus Pretre Røroshytta
Saltdalshus Saltdalshytta Sentrum Bygg
Systemhus XL-BYGG

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mestergruppen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Systemhus lanserer kataloghus med eget klimagassregnskap23.9.2021 00:00:00 CEST | Pressemelding

– Et klimagassregnskap for nye boliger er første steg på veien til å kunne ta bevisste og bærekraftige valg når vi bygger hus, sier Trond Lie, kjededirektør i Systemhus. "Oslo" er det første kataloghuset hvor utslippene av klimagasser er beregnet i hele husets levetid. Klimaendringer er en av de største utfordringene i vår tid og utslippene skal ned. Det griper huskjeden Systemhus fatt i ved å starte med å beregne klimagassutslippene fra produksjon og transport av materialene i huset, til bruk, vedlikehold og til slutt sanering. Først ut er katalog kataloghuset "Oslo", som ble lansert denne uken. – Vi forventer at dette kommer til å bli et krav for alle nye hus i fremtiden, derfor har vi like godt startet allerede nå med vår nye husmodell "Oslo", sier kjededirektøren. Starter med kataloghuset "Oslo" Denne uken har Systemhus lansert den nye husmodellen "Oslo", som er en kompakt skoeskeformet hus på 162 m2 BTA og 130 m2 BRA i to etasjer som er bygget på ringmur, og har mulighet for takte