World Cup-seier til Gjelstens hest i Frankrike

Brasilianske Marlon Modolo Zanotelli vant i dag World Cup-kvalifiseringen i den vest-europeiske ligaen i Bordeaux på hesten VDL Edgar M – en hest som eies av Bjørn Rune Gjelsten. For Victoria Gulliksen er status et steg nærmere World Cup-finalen.
Den norskeide hesten VDL Edgar M tok brasilianske Marlon Modolo Zanotelli til rytterens første World Cup-seier lørdag kveld i Bordeaux. (Foto: FEI/Eric Knoll)

Gjelstens hest viste verdensklasse lørdag kveld i franske Bordeaux. Godt ridd av sin brasilianske rytter feide den 14 år gamle hesten VDL Edgar M konkurrentene av banen og gikk feilfritt i mål på beste tid over de 1,60 m høye hinderne. Med denne seieren er Zanotelli et stort skritt nærmere å være blant de 18 beste fra denne ligaen som går til finalen i Nebraska i april.

Enda et skritt nærmere finaledeltagelse er også Victoria Gulliksen. Hun deltok ikke i Bordeaux, men etter imponerende innsats i tidligere kvalifiseringer ligger hun  som nummer ni i sammendraget. Det gjenstår nå kun én kvalifisering før finalen - Gøteborg siste helgen i februar.

Norsk deltager i Bordeaux denne gang var Geir Gulliksen med hesten VDL Groep Quatro. Fasit ble åtte feilpoeng på disse to.

..........

BILDE KOMMER