World Cup nummer 2 for Faugstad i Lausanne, Sveits

Etter en vellykket World Cup i Guatemala for en måned siden, er Anders Faugstad (21) fra Klepp Bueskyttere klar for en ny World Cup, denne gangen i Lausanne i Sveits.

Anders Faugstad endte på 6 plass under første World Cup i Guatemala i april. Nå er han klar for World Cup nummer 2 i Lausanne. Foto: World Archery

Faugstad endte på en 6 plass etter finaleskytingen i Guatemala i april. Dette gjør at han ligger i god rute for å kunne få en plass til World Cup finalen senere på høsten. Foto: World Archery

I et intervju med World Archery før første World Cup var Faugstad spent på å se hvor mye presset med konkurransen gjorde med skytingen. Innledende endte han på en 7 plass med 706 poeng av 720 mulige.

Faugstad markerte seg godt internasjonalt når han ifjor endte på andre plass under Senior VM og vant Junior VM ved å sette inn 150 av 150 mulige poeng i gullfinalen.

Faugstad reiser til Lausanne imorgen, lørdag 15 mai, og starter med innledende runder tirsdag 18. mai. I klassen Compound Men er det påmeldt 48 deltakere fra 19 land.

Norges Bueskytterforbund ønsker Faugstad lykke til.