World Cup 1 i Guatemala neste stopp for norske toppskytteren Anders Faugstad

Siden Covid-19 pandemien brøt ut i mars 2020 har det vært lockdown for bueskyttere. World Archery arrangerte en digital løsning av konkurranser "Lockdown Knockout" hvor Faugstad endte på andre plass. Nå har konkurransene startet opp igjen internasjonalt og Faugstad skal delta i World Cup 1 i Guatemala 19-25 april 2021.
Anders Faugstad i gullfinalen under VM Senior 2019, Foto:NBF

Klar for første internasjonale deltakelse på 18 måneder
Faugstad har savnet å delta på konkurranser internasjonalt.
- Det har vært vanskelig å trene, sa Faugstad i et intervju med det internasjonale forbundet tidligere denne måneden. - Trening er mer givende når man vet det er en konkurranse som nærmer seg.

I den nye hallen til klubben, Klepp Bueskyttere, har Faugstad hatt muligheten til å holde oppe treningsmengden.

- Jeg er fornøyd med skytingen min på trening, men jeg vet at både teknikken og utstyret blir påvirket under press. Forhåpentligvis blir det en bra sesong.

Faugstad markerte seg godt da han endte på 2. plass i VM for senior i 2019, og vant Junior VM samme år med en full pott i gullfinalen.

Med seg til Guatemala kommer landslagstrener i Compound, Morten Bøe

Norges Bueskytterforbund ønsker Faugstad lykke til med mesterskapet!

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.150/150 i gullfinalen på VM junior 2019

Morten BøeLandslagstrener - Compound

Tel:92017643

Anders Faugstad i gullfinalen under VM Senior 2019, Foto:NBF

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Bueskytterforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.