Workday utnämnd till ledare inom Gartner Magic Quadrant för Cloud Core Financial Management Suites för medelstora, stora och globala företag

Positionerad som ledare för femte året i rad baserat på fullständighet i vision och förmåga att utföra

STOCKHOLM, Sweden, May 27, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Workday (NASDAQ:WDAY), ledande inom molnapplikationer för ekonomi och HR, meddelar idag att de för femte året i rad har positionerats som ledare i Gartner Magic Quadrant 2021 för Cloud Core Financial Management Suites för medelstora, stora och globala företag*, baserat på fullständighet i vision och förmåga att utföra.

Händelserna under 2020 har fått många organisationer att påskynda sina finansiella digitala transformationsinsatser. Som ett resultat av detta vänder sig ekonomichefer till Workday för att hjälpa dem planera, genomföra och analysera allt i ett och samma system. Företagets breda portfölj av molnfinansieringserbjudanden ger nya nivåer av synlighet och kontroll som går utanför traditionella affärssystems gränser. Workday Financial Management, Workday Adaptive Planning, Workday Accounting Center, Workday Prism Analytics och Workday Spend Management levererar djupgående och omfattande lösningar för företagsplanering och analys i samtliga finansiella processer inklusive det som kallas record to report, report to forecast, contract to cash och source to pay.

Fokus på kundframgång och innovation för att höja CFO-rollen
Workday fortsätter att leverera sin vision för CFO:s för att optimera organisatorisk smidighet och leverera betrodda insikter för att driva den mest effektiva verksamheten. Deras åtagande att leverera exceptionellt kundvärde och kontinuerlig innovation hjälper organisationer från olika branscher och sektorer. Med över 1000 Workday Financial Management-kunder och 5500 Workday Adaptive Planning-kunder i mer än 120 länder fortsätter Workday att driva global innovation som drivs av maskininlärning (ML) och avancerad analys som gör det möjligt för kunderna att:

• Bli redo att fatta beslut genom intelligent dataunderlag. Workday erbjuder en unik arkitektur med en intelligent datagrund som hjälper ekonomiteam att utnyttja kraften i data genom att blanda operativa data och transaktionsdata i en enda källa. Workday Accounting Center som är byggt på detta underlag, representerar en grundläggande förändring i hur ekonomiteam hanterar operativa data. Detta genom att dramatiskt förenkla omvandlingen av operativa data med hög volym till redovisning. Maskininlärning är också inbäddat i kärndataarkitekturen för att införa intelligens i finansiella processer som drivs av Workday Financial Management, Workday Adaptive Planning och Workday Spend Management. Dessa ML-drivna applikationer gör det möjligt för kunder att kontinuerligt upptäcka avvikelser i journaler samt planera inmatningar och matcha kundbetalningar med fakturor på ett intelligent sätt, även att erbjuda utgiftsrekommendationer och skanna leverantörsfakturor samt utgiftskvitton med optisk teckenigenkänning för att automatisera processerna.

• Förena redovisning och FP&A för ökad smidighet: Förmågan att hantera finansiell aktivitet genom FP&A har blivit allt viktigare, särskilt med tanke på oförutsägbarheten de senaste 18 månaderna. I rapporten säger Gartner, ”I år har vi inkluderat FP&A-möjligheter i utvärderingen där Cloud Core Financial Management-leverantörer har tagit dem till marknaden. FP&A blir snabbt en differentieringspunkt för många leverantörer i studien och kommer att fortsätta att driva kundförvärv.”* Workday, ledare i 2020 Gartner Magic Quadrant for Cloud Financial Planning & Analysis **, erbjuder djup integration både ur ett data- och användarupplevelseperspektiv (UX) med Workday Financial Management och Workday Human Capital Management (HCM). Detta erbjuds antingen som en fristående lösning eller i kombination med andra Workday-lösningar, Workday Adaptive Planning gör det möjligt för FP&A att planera med större noggrannhet och förtroende, utnyttja ML och prediktiv analys i grunden.

• Börja med ekonomin för digital acceleration. Att ersätta äldre system över tid är det bästa alternativet för många organisationer, särskilt produktbaserade industrier. Workday Enterprise Finance ger kunderna flexibiliteten att anta individuella Workday-lösningar som samexisterar med nuvarande ERP-system eller att ersätta hela sitt finansiella programvarupaket för att påskynda en digital omvandling. Detta så att kunderna kan ta till vara på fördelarna med molnteknik under hela övergången och i sin egen takt.

Konsekvent kundnöjdhet
Workday syftar till att upprätthålla en kundtillfredsställelse på över 95% och uppnådde branschledande 97% kundnöjdhetsgrad i sin senaste kundnöjdhetsundersökning. Nyckelfaktorer i det genomgående höga betyget inkluderar förmågan att förstå kundernas behov samt kvaliteten på teknisk support och lyhördheten hos Workdays kundupplevelsesorganisation. Dessutom dokumenterar Gartner Peer Insights kundupplevelse genom verifierade betyg och peer reviews. Kundrecensioner från och med 12 maj 2021 inkluderar följande:

• ”Det är ett utmärkt verktyg för ekonomisk förvaltning och redovisning med handlingskraftig affärsinsikt" - DAA inom hälsoindustrin [läs hela recensionen]

• ”[Workday] Adaptive Planning gör det möjligt för en CFO att genom data svara på förändraringar inom landskapet.” - CFO & VP For Finance & Business Strategy in the Education Industry [läs hela recensionen]

• ”[Workday] har revolutionerat den finansiella verksamheten i vår avdelning. Nu har vi en bättre fördelning av vår ekonomi baserat på att vi är i en position för att fatta bättre beslut som kan påverka våra intäkter på ett positivt sätt. Det har varit den bästa partnern för vårt finans- och driftsteam."- IT-support inom kommunikationsbranschen [läs hela recensionen]

• ”Enastående planeringsverktyg - bäst i klassen och före konkurrenterna." - Senior Finance Director in the Healthcare Industry [läs hela recensionen]

• ”C Suite är utrustad med relevant, kontextuell ekonomisk insikt och tillgänglig var som helst." - VP, säkerhet och risk inom finansbranschen [läs hela recensionen]

Kommentarer till nyheterna
”Som en internationell organisation måste vi vara dynamiska och enkelt anpassa oss till förändrade marknadsförhållanden", säger Rob Bloor, ekonomichef för koncernen, EQ. ”Med Workday finns våra transaktions- och planeringsdata i samma system, och vi kan översätta data till insikt som vi behöver för att fatta beslut. Att få våra redovisnings- och planeringsteam att arbeta med samma datamängd gör det möjligt för oss att vara smidiga och säkra i vårt beslutsfattande.”

”Vi är stolta över att Workday byggt in maskininlärning i sin kärnapplikation, då det skapar en sömlös förlängning av vår kundfordringsprocess", Preeti Iyer, senior director, Finance & Order to Cash, Blue Yonder. ”Workday har all vår data och vet hur vi hanterar kontantansökningar och hur vi har tillämpat betalningar tidigare. Denna djupa förståelse gav oss ett stort steg framåt och var mer kostnadseffektiv. Den har även hjälpt oss att förverkliga värdet snabbare när vi fortsätter att minska tiden vi spenderar på våra komplexa kontantapplikationer och minska tiden vi lägger på manuella matchningar från 70 procent till 20 procent.”

”Workday har visat att de är ett modernt molnsystem som levererar kontinuerlig innovation till sina kunder och är en sann partner för Shelter Insurance", Tina Workman, vice vd för redovisning och kassör, ​​Shelter Insurance. ”Vi implementerade Accounting Center förra året och har sedan dess satt flera äldre COBOL-program som hade liten synlighet för att skapa redovisning från operativa system i pension. Med Workday Accounting Center har vi full insyn i detaljerad redovisningsskapande i nära 75 filer från försäkringar, anspråk och andra system, vilket effektiviserar vår redovisning i ett system och ger oss djupare inblick i försäkringsproduktens lönsamhet.”

”Vi tror att anledningen till att Gartner fortsätter att erkänna Workday som en ledare inom Cloud Core Financial Management Suites är vårt djupa kundengagemang och obevekliga fokus på innovation för att främja CFOn:s roll", säger Terrance Wampler, chef för Workday Financial Management. ”För finansiella organisationer har beprövade lösningar som stödjer nuvarande och framväxande finansiella processer en klar konkurrensfördel. Med Workday kan våra kunder lättare ta till vara handlingsbar insikt från all deras data, snabbt eliminera friktion från finansprocesser och kontinuerligt planera att leverera det strategiska affärspartnerskap som deras organisationer behöver från finansavdelningen.”

Ytterligare information

* Gartner Magic Quadrant för Cloud Core Financial Management Suites för medelstora, stora och globala företag, John Van Decker, Greg Leiter, Robert Anderson, 10 maj 2021
** Gartner Magic Quadrant for Cloud Financial Planning & Analysis, Robert Anderson, Greg Leiter, John Van Decker, 6 oktober 2020

Gartner Disclaimer:
Gartner stödjer inte någon leverantör, produkt eller tjänst som visas i våra forskningspublikationer och rekommenderar inte teknikanvändare att välja endast leverantörer med högsta betyg eller annan beteckning. Gartners forskningspublikation består av åsikter från Gartners forskningsorganisation och bör inte tolkas som faktiska uttalanden. Gartner avvisar alla garantier, uttryckta eller underförstådda avseende denna forskning, inklusive garantier för försäljningsbarhet eller för att passa ett särskilt syfte. Gartner Peer Insights recensioner utgör individuella slutanvändares subjektiva åsikter baserat på sina egna erfarenheter och representerar inte åsikter från Gartner eller dess dotterbolag.

Om Workday:
Workday är en ledande leverantör av molnapplikationer för ekonomi och HR och hjälper kunder att anpassa sig till och utvecklas i en värld i förändring. Workdays applikationer för ekonomisk förvaltning, HR, planering, spend management och analys används av tusentals organisationer världen över – från medelstora företag till över 45 procent av Fortune 500-koncerner. För mer information om Workday, se workday.com

Uttalanden om framtiden och förväntade resultat:
Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtiden och förväntade resultat samt fördelar med lösningar och erbjudanden från Workday. Ord så som ”tro”, ”kan”, ”kommer att”, ”uppskatta”, ”fortsätta”, ”förutse”, ”tänka”, ”förvänta”, ”söka”, ”planera” ”projektera” och liknande uttryck utmärker denna typ av uttalanden, som kan komma att innehålla osäkerheter, risker och antaganden. Om antaganden visar sig vara felaktiga, kan de faktiska resultaten skilja sig väsentligt från de citat som angivits. Risker inkluderar det som beskrivs och anges i våra ansökningar hos Securities and Exchange Commission (SEC), inklusive vårt formulär 10-Q för skattekvartalet som sträckte sig till och med 31 januari 2021 samt framtida rapporter som kan komma att registreras hos SEC. Workday kommer inte att uppdatera dessa uttalanden i efterhand.

Alla icke-släppta tjänster eller funktioner som det hänvisas till i detta dokument, på vår webbplats eller i andra pressmeddelanden eller offentliga uttalanden som för närvarande inte är tillgängliga kan komma att ändras efter Workday och Workday Strategic Sourcing,och kan komma att inte levereras som planerat eller överhuvudtaget. Kunder som köper Workday och / eller Workday Strategic Sourcing-tjänster bör fatta sina köpbeslut baserat på tjänster, funktioner och funktioner som för närvarande är tillgängliga.

För mer information:
Patrick Evenden, Workday
media@workday.com

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

On substantial participation21.6.2021 15:20:00 CEST | Press release

JSC Olainfarm has received announcement on substantial participation from Nika Saveļjeva. According to the announcement share of voting rights has decreased from 7.8% to 0%. JSC Olainfarm has received announcement on substantial participation from AS AB CITY. According to the announcement share of voting rights is 7.8%. Other persons that belong to controlled company’s chain have 1.05% (AS RĪGAS FARMACEITISKĀ FABRIKA) and 21.97% (SIA FARMA FUND) of voting rights. The received announcements (in Latvian) are attached. Additional information: Jānis Dubrovskis Investor Relations Advisor of JSC Olainfarm Phone: +371 29178878 Email: janis.dubrovskis@olainfarm.com Attachments Pazinojums_lidzdaliba_N.S._Olainfarm_19.06.2021.docxPazinojums_lidzdaliba_AS AB CITY_N.S._21.06.2021.docx

Leading Edge Materials Announces Preliminary Life Cycle Assessment Results on Woxna Graphite Project21.6.2021 15:00:00 CEST | Press release

Vancouver, June 21, 2021 – Leading Edge Materials Corp. (“Leading Edge Materials” or the “Company”) (TSXV: LEM) (Nasdaq First North: LEMSE) (OTCQB: LEMIF) is pleased to announce preliminary Live Cycle Assessment (“LCA”) results for its Woxna Graphite anode project. On December 10, 2020, the Company announced it had commissioned Minviro Ltd. (“Minviro”), a London based globally recognized LCA consultancy, to build an LCA model and deliver a report for the planned vertically integrated production of natural graphite anode material in Sweden as described in the Company’s recently announced Preliminary Economic Assessment (“PEA”) results. The LCA results show that the production of 1 tonne of natural graphite anode material (coated spherical purified graphite (“CSPG”)) from natural graphite extracted at the Woxna Graphite mine is forecast to have an impact of 1.8 tonnes CO2 eq. Minviro applied the same methodology in the report to evaluate current Chinese natural and synthetic graphite ano