Wolt lanserer partnerskap med Ditt Apotek: Nå kan du få graviditetstesten hjem på døra på en halvtime

Teknologi- og leveringsselskapet Wolt har inngått partnerskap med to butikker i Ditt Apotek-kjeden. For første gang i Norge kan du nå få levert apotekvarer på en halvtime rett hjem for rundt 50-lappen.

Akutt behov for en pakke kondomer og glidemiddel? Eller et plaster på såret? Et nytt partnerskap, det første i sitt slag i Norge, sikrer forbrukere lynrask tilgang til apotekvarer gjennom Wolts plattform. Partnerskapet mellom Wolt og Ditt Apotek etableres i første omgang med to apotek i Oslo, men med tydelige mål om videre utvidelse.

– Vi er veldig glade for å kunne ta med apoteket hjem på dørmatta til folk. Dette skiller seg fra andre leveringsalternativer fordi du kan bestille og ha varen på døren innen en halvtime uten at det koster skjorta i leveringsgebyr. Det gir apoteket mulighet til å møte kundens helsebehov enda raskere og mer effektivt enn idag, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt i Norge.

I Wolt-appen får du nå tilgang til et utvalg av apotekvarer, som graviditetstester, babyprodukter, kondomer, kosthold- og vitaminer og håndsprit. På sikt er målet å også kunne levere legemidler. Varene som bestilles gjennom Wolts plattform og hentes av et Wolt-bud på apoteket som leverer det dit kunden befinner seg.

– Dette tilbudet er et stort virtuelt steg for apotekbransjen og «i tiden» da kunde i økende grad forventer at varer og tjenester er tilgjengelig «on demand» der du er og når du trenger det. Denne forventningen har bare økt under Korona, særlig for kritiske varer fra apotek og dagligvare, sier Stenersen.

Wolt er mest kjent for matleveringsappen sin men opplevde stor etterspørsel etter rask levering for andre varegrupper under korona. Nå utvider selskapet fortløpende til apotek, varehandel og dagligvare i de 23 landene Wolt er tilstede i.

Rose Truong er franchisetaker for Ditt Apotek Rådhusgata, én av de to apotekene som nå tester ut å bruke Wolt-plattformen til å selge apotekvarer.

– Coronatiden har vært veldig spesiell for apotekene, fordi selv om det har vært stort behov for mange av produktene våre har det vært mindre aktivitet i butikkene. Jeg er overbevist om at dette vil være en stor fordel for kundene, og det gir oss e ny mulighet til å være synlige og tilgjengelig. Jeg ser det kun som positivt å prøve ut dette, og det har vært utrolig enkelt for meg å komme på plass på plattformen til Wolt.

Stenersen i Wolt er glad for samarbeidet med Rose og Ditt Apotek-butikkene, og muligheten til å bringe apotek og kunder nærmere hverandre.

– Vi synes det er kult at Rose og Ditt Apotek er offensive og ønsker å være med å lage nye løsninger til detbeste for kundene. Neste mål er å få legemidler på plattformen. Rose tør å utfordre oppfatningen om at levering av slike varer må gjøres gjennom apotekenes egen nettbutikk. Wolts løsning er komplementær til en nettbutikk, og gir en ny kanal for apoteket til å møte sine kunder lynraskt og effektivt, avslutter hun.

Tone Vesterhus
Pressekontakt for Wolt

Om Wolt

Wolt
Øvre Slottsgate 4

Wolt er et teknologiselskap som gjør det utrolig enkelt å oppdage og få god mat og andre varer levert hjem eller til kontoret. Det Helsinki-baserte selskapet opererer i 23 land og 90+ byer, og serverer mat fra over 15 000 restauranter med over 25 000 leveringspartnere. Selskapet ble etablert i 2014, og sysselsetter i dag 1300+ personer. Wolt ledes av medgründer og administrerende direktør Miki Kuusi. Wolt har hentet inn 258 millioner euro i finansiering fra investorer, inkludert blant andre ICONIQ Capital, Highland Europe, 83North, EQT Ventures, Inventure, Lifeline Ventures og Goldman Sachs Growth Equity, Supercell-grunnlegger og administrerende direktør Ilkka Paananen og Nokia-styreleder Risto Siilasmaa.

Følg saker fra Wolt

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Wolt på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.