Wizz Air utvider samarbeidet med Widerøe Ground Handling

Widerøe Ground Handling (WGH), som er Norges største leverandør av bakketjenester i flyindustrien i Norge, utvider nå sitt samarbeid med Wizz Air.

Widerøe Ground Handling (WGH) har i mange år håndtert Wizz Airs behov for bakketjenester i Sandefjord (Torp). I de siste månedene har WGH også solgt bakkehåndtering til Wizz Air i Alta, på Evenes og i Kirkenes.  Nå utvides samarbeidet ytterligere.

Wizz Air skal framover også kjøpe bakketjenester fra WGH i Ålesund, Bergen, Molde, Bodø, Haugesund, Kristiansund, Stavanger, Tromsø og Trondheim.

«Vi er utrolig stolte over å ha fått denne tilliten av Wizz Air, og skal bruke tiden frem mot oppstart til gode forberedelser til en leveranse vi sammen kan være stolt av», sier kommersiell direktør Kjell Ivar Maudal i Widerøe Groung Handling.
«Det at vi så langt har levert godt produkt på Torp, Alta, Evenes og Kirkenes har bidratt til at Wizz Air nå vet hva vi er gode for», sier Maudal.

Den nye kontrakten omfatter altså alle lufthavner i Norge der Wizz Air har etablert ruter, utenom Oslo. Oppstart skjer i midten av juni.

Avtalen betyr at WGH tar seg av tjenester som innsjekk, assistanse til passasjerer, lasting og lossing av bagasje og frakt, rapportering til flyvende personell, og diverse service til flyene når de står på bakken.

András Sebök, sjef for Wizz Airs forsyningstjenester sier i en kommentar: “Vi er glade for å ha utvidet vårt langvarige og gode samarbeid med Widerøe Ground Handling AS. Samarbeidet vårt har til nå omfattet Alta, Evenes, Kirkenes og Torp. Vi er sikre på at vi får det samme høye servicenivået i Ålesund, Bergen, Bodø, Haugesund, Kristiansand, Molde, Stavanger, Tromsø og Trondheim.

Wizz Air jobber nå med Widerøe Ground Handling på alle lufthavner vi betjener, bortsett fra én, og skaper dermed flere jobbmuligheter over hele Norge. Erfaringen Widerøe har både med Wizz Air og lokale flyplassoperasjoner i Norge er ekstremt verdifulle for Wizz Airs høykvalitets-operasjoner og mulig fremtidig ekspansjon i Norge. Vi er glade for å samarbeide med lokale selskaper i Norge, og denne utvidelsen underbygger flyselskapets engasjement og langsiktige planer i Norge”, sier Sebők.

Wizz Air er det raskest voksende europeiske lavprisselskapet. Selskapet operer en flyflåte bestående av 136 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.