Wizz Air starter direkterute mellom Bergen og London

Gode nyheter for Vestlendingene, vi får nok en direkterute ut i verden. Denne gangen er det Wizz Air som starter flyvninger til London, én av Bergensernes favorittbyer.

Det ungarske flyselskapet Wizz Air begynner å fly mellom London Luton Airport og Bergen lufthavn Flesland 1. juli, og får fire ukentlige avganger.

Dette er gode nyheter for Vestlendinger som har lange tradisjoner for London-reiser.

-Vi er svært glade for at Wizz Air utvider sitt tilbud fra Bergen, og ønsker London-ruten velkommen, sier Aslak Sverdrup, lufthavndirektør på Bergen lufthavn Flesland.

Londons enorme tilbud av musikaler, konserter dans og ballett, shopping og kulturopplevelser på byens mange museer og historiske bygninger i tillegg til populære steder som som Madam Tussaus og London Eye, gjør at vi aldri blir lei av storbyen. Vestlendinger reiser til alle tider av året, både på langweekend og lengre turer, og gjerne også som starten på lengre reiser videre ut i verden.  Wizz Air og flere andre flyselskap har gode videreforbindelser fra Luton.

London Luton Airport ligger nord for London og det er gode togforbindelser. På ca 20 minutter er man i London sentrum.

Wizz Air er et lavprisselskap og billettprisene vil starte på 24.99 britiske pund – det vil si rundt 300 norske kroner.

Billetter er tilgjengelige på www.wizzair.com

Avinor har ansvar for 43 statlig eide lufthavner, og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.

Rundt 2.800 medarbeidere har ansvar for å planlegge, bygge ut og drive et samlet lufthavn- og flysikringssystem. Avinors virksomhet finansieres gjennom luftfartsavgifter og kommersiell virksomhet på flyplassene.

Følg pressemeldinger fra Avinor

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avinor