Wizz Air lanserer reiseplattformen WIZZ RIDE i samarbeid med CarTrawler

WIZZ RIDE gir kundene tilgang til bestillingssystemer for taxi og privat transport som sikrer den ultimate reiseopplevelsen fra dør til dør.
Samarbeid: Wizz Air har inngått et samarbeid med CarTrawler i utviklingen av den nye plattformen WIZZ RIDE.

London, 4. november 2020: Wizz Air, Europas raskest voksende og grønneste flyselskap*, lanserer i dag WIZZ RIDE. Dette er en ny plattform for taxi- og privat transport, som blir integrert i den eksisterende mobilappen. Plattformen er utarbeidet i samarbeid med den ledende B2B-leverandøren på bilutleie og mobilitetsløsninger, CarTrawler. Plattformen tilbyr brukerne det bredeste spekteret av reisealternativer, noe som gjør ruteplanlegging mer effektiv.

Ved å bruke CarTrawlers ledende programvare, gir WIZZ RIDE kundene muligheten for en sømløs reise, uavhengig om den er forhåndsbestilt eller ikke. Ved å knytte transportalternativene sammen, forenkler WIZZ RIDE reisen, ved å tilfredsstille alle passasjerenes behov, fra øyeblikket de forlater huset til de ankommer sluttdestinasjonen.

George Michalopoulos, Chief Commercial Officer hos Wizz Air, sier følgende: ”Vi prøver å tilby en stressfri reise for kundene våre. Derfor ser vi alltid etter muligheter for å introdusere nye tjenester som tilbyr god kundeopplevelse på tvers av alle stegene i reisen. WIZZ RIDE-produktet tilbyr praktiske tjenester for både forhåndsbestilling og forespørsel, slik at våre kunder kan spare tid og penger. En brukervennlig tjeneste, introdusert i samarbeid med CarTrawler, er nå tilgjengelig ved å trykke på en knapp i Wizz Airs mobilapp. Vi er stolte av å være det første flyselskapet i verden som introduserer en slik innovativ tjeneste. Dette kombinert med våre lave priser gjør det enklere enn noensinne å reise.”.

Aileen McCormack, Chief Commercial Officer hos CarTrawler, sier: “Jeg er glad for å lansere den første reiseplattformen av sitt slag. WIZZ RIDE vil forandre bestillingsopplevelsen for kundene og revolusjonere måten tilleggsprodukter brukes av flyselskapene.

Wizz Air er et verdiorientert flyselskap som fokuserer på innovasjon gjennom hele kundereisen. Den telefonbaserte strategien passer perfekt til vår unike mobilitetsplattform. Det er samtidig et viktig tegn på tillit mellom aktører i et ustabilt miljø for reisesektoren som helhet. WIZZ RIDE er fantastiske nyheter for Wizz Air-kunder som søker en one-stop-shop for alle reisebehovene sine, samtidig som det styrker merkerelevansen ytterligere.

CarTrawler har et unikt innblikk i bransjen og er godt posisjonert gjennom innovasjoner som vår SDK-plattform. Denne vektleggingen av kundens behov vil bidra til å gjenoppbygge reisesektoren, og etablere grunnlag for fremtidig vekst.”

* Wizz Airs karbondioksidutslipp var de laveste blant europeiske flyselskaper i FY2019 (57,2 gr/km/passasjer)

Paulina Gosk / Andras Rado; Wizz Air Group; communications@wizzair.com

Wizz Air er det raskest voksende og grønneste* europeiske lavprisselskapet. Selskapet operer en flyflåte bestående av 134 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.

Om CarTrawler

CarTrawler er den ledende B2B-leverandøren av bilutleie- og mobilitetsløsninger til den globale reisebransjen. Vi forbinder partnere, kunder og mobilitetsleverandører gjennom vår plattform.

CarTrawlers end-to-end teknologiplattform utvider tilbudet som våre partnere i fly- og reiseindustrien kan tilby sine kunder. Vi tilbyr unik bredde på innholdet over hele verden, inkludert bilutleie, privat flyplasstransport og turkjøringstjenester.

CarTrawler skaper innovative  løsninger for noen av de største reiseselskapene i verden, inkludert American Express, Alaska Airlines, easyJet, eDreamsODIGEO, Hotels.com, KLM, TravelStartand Emirates. Som B2B-selskap fokuserer vi utelukkende på å hjelpe våre partnere med å bygge sine merkevarer, ikke vår egen.

CarTrawler ble etablert i 2004. Vårt hovedkvarter er i Dublin, med et kontor i New York. For mer informasjon besøk www.cartrawler.com.