Wizz Air lanserer ny rute til Polen

Wizz Air lanserer i dag sin åttende rute mellom Sandefjord Torp og Polen. Fra 1. september kan reisende fly til Rzeszów to ganger i uken, til en pris fra 209 kroner*.

OSLO, 15. april 2021: Det første flyet på nyopprettede ruten mellom Sandefjord Torp og Rzeszów letter fra bakken 1. september 2021, men allerede i dag er det mulig å bestille billetter på wizzair.com eller i selskapets mobilapp. Wizz Air vil i første omgang fly ruten på onsdager og søndager, til en pris fra 209 kroner.

Med lanseringen av ruten til Rzeszów, befester Wizz Air sin posisjon som det foretrukne alternativet på flygninger mellom de to landene. Nå opererer selskapet ruter fra Sandefjord Torp til åtte polske byer. Fra 1. september 2021 kan reisende fly til Gdansk, Katowice, Lublin, Poznan, Rzeszów, Szczecin, Warszawa og Wroclaw fra Sandefjord Torp.

«Til tross for at det fortsatt eksisterer reiserestriksjoner, planlegger vi for perioden som kommer når det lettes på tiltakene. Vi er fortsatt innstilt på å levere prisgunstige direkteflygninger til spennende destinasjoner for det norske folk. Rutene våre gir flere valgmuligheter for norske passasjerer når de skal velge feriedestinasjon etter koronapandemien. Når tiden er inne, skal vi være klare og ønske passasjerene våre velkommen om bord på flyene igjen», sier senior kommunikasjonssjef i Wizz Air, Andras Rado.

Wizz Air åpnet 12 nye innenriksruter i Norge høsten 2020, og dagens kunngjøring underbygger flyselskapets langsiktige plan og engasjement for å utvikle et lavpristilbud med høy kvalitet for norske reisende. I januar lanserte dessuten selskapet fem nye syden-ruter fra Gardermoen.

Koronapandemien har resultert i en rekke kansellerte feriereiser det siste året. For å sikre seg en ekstra trygghet i en periode preget av usikkerhet, anbefaler Wizz Air at passasjerer benytter seg av WIZZ Flex når man bestiller reise.

Denne beskyttelsen gir passasjerene mulighet til å endre dato, eller velge et annet reisemål dersom turen ikke kan gjennomføres som planlagt. Det gir samtidig muligheten til å kansellere reisen opptil tre timer før avgang uten gebyr. 100 % av den opprinnelige prisen blir refundert i flyselskapets kreditt.

Ruter

Antall avganger

Starter

Priser fra*

Sandefjord Torp -Rzsezóv

Onsdag, søndag.

1. september 2021

209 NOK

*Enveispris, inkludert administrasjonsgebyr. En håndbagasje (maks: 40x30x20cm) er inkludert. Innsjekket bagasje kjøpes separat. Prisen gjelder kun for bestillinger gjort på wizzair.com og WIZZ mobilappen. Antall seter til angitt pris er begrenset.

Wizz Air er det raskest voksende europeiske lavprisselskapet. Selskapet operer en flyflåte bestående av 138 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.

Notes for Editors:

• All Wizz Air flights are operated on Airbus A320 aircraft, with 180 seats and A321 aircraft with 230 seats and Airbus A320neo aircraft with 186 seats and Airbus A321neo aircraft with 239 seats
  • Wizz Air has introduced a range of enhanced hygiene measures which include; cabin crew and passengers are required to wear facemasks, cabin crew are required to wear gloves, onboard purchases are encouraged to be made by contactless payment, passengers are requested to follow physical distancing measures and all purchases are encouraged to be made online prior to the flight.
  • HEPA filters on all Wizz Air aircraft already filter out 99.97% of viruses and bacteria from the air and all aircraft are regularly put through an industry-leading disinfection process with an antiviral solution and, following WIZZ’s stringent daily cleaning schedule, all of the airline’s aircraft are further disinfected overnight with the same antiviral solution.
  • For more information on the enhanced health and hygiene measures, please see here.
  • For free pictures of aircraft, crews and logo library please visit http://wizzair.com/en-GB/press