Wizz Air

Wizz Air lanserer chatboten Amelia

Del

Wizz Air introduserer i dag sin nye chatbot, Amelia. Selskapets virtuelle assistent skal bedre kundeopplevelsen og gjøre det enklere for passasjerer å skaffe reiserelatert informasjon.

21. april 2021, Oslo - Wizz Airs nye chatbot er inspirert av den amerikanske luftfartspioneren Amelia Earhart, som var første kvinnelige pilot til å fly solo over Atlanterhavet. I Wizz Air står inkludering, mangfold, likestilling og karrieremuligheter i sentrum. Ved å oppkalle chatboten etter en så inspirerende kvinne, ønsker selskapet å hylle kvinnene i luftfarten og underbygge sin forpliktelse til en mer likestilt industri.

Hos Wizz Air tror vi på en fremtid der alle har muligheten til å leve opp til sitt fulle potensiale. Vi jobber hardt for å utvikle tjenestene våre, med tre fokusområder; forbedre kundeopplevelsen, bygge opp våre ansatte, og støtte opp om samfunnene vi betjener.

Chatboten Amelia svarer på generelle spørsmål relatert til COVID-19, spesialassistanse, bagasje, betalingsmåter, innsjekking, avbestilling, reise med spedbarn, WIZZ-tjenester (f.eks. WIZZ Discount Club, WIZZ Flex, WIZZ Priority, setevalg) og spørsmål knyttet til flere andre temaer. Den nye virtuelle assistenten er gratis for alle, og gjør det mulig for kunder å finne informasjon raskt og enkelt, uten å kommunisere via e-post eller over telefon, eller ved å bla gjennom flyselskapets nettsted. Livechat med våre medarbeidere på kundeservice er fortsatt tilgjengelig og gratis dersom kundene har spørsmål Amelia ikke kan svare på.

Vi i Wizz Air ønsker å utvikle en best mulig kundeopplevelse. For å oppnå det, er vi avhengig av at kundene bruker chatboten, slik at den kan lære og forbedre seg basert på kundenes etterspørsel og tilbakemeldinger. Chatbot-funksjonen er i første omgang tilgjengelig på engelsk for et begrenset antall emner, men vil stadig videreutvikles for kunder som besøker wizzair.com. Som et supplement vil live-agenter være tilgjengelig for å besvare alle Wizz Air-relaterte spørsmål, så lenge det ikke knytter seg endring i bestilling som krever betaling. For disse forespørslene, tilbyr selskapet allerede en rekke selvbetjeningsalternativer og kundesenterstøtte.

Zsuzsa Poos, Chief Customer and Marketing Officer hos Wizz Air, sier: “Jeg er glad for at vi endelig kan introdusere Amelia. Denne virtuelle assistenten er en gamechanger for kundeopplevelsen. Vi mener automatisering og digitalisering av prosessene våre er en nøkkelfaktor for å øke tilfredsheten bak kundene våre. Wizz Air skal jobbe målrettet for å utvide Amelias ekspertise, og tilby passasjerene våre et stadig voksende utvalg av selvbetjeningsalternativer. La oss ønske Amelia velkommen om bord.”

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Wizz Air

Wizz Air



Wizz Air er det raskest voksende europeiske lavprisselskapet. Selskapet operer en flyflåte bestående av 138 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.

Notes for Editors:

  • All Wizz Air flights are operated on Airbus A320 aircraft, with 180 seats and A321 aircraft with 230 seats and Airbus A320neo aircraft with 186 seats and Airbus A321neo aircraft with 239 seats
  • Wizz Air has introduced a range of enhanced hygiene measures which include; cabin crew and passengers are required to wear facemasks, cabin crew are required to wear gloves, onboard purchases are encouraged to be made by contactless payment, passengers are requested to follow physical distancing measures and all purchases are encouraged to be made online prior to the flight.
  • HEPA filters on all Wizz Air aircraft already filter out 99.97% of viruses and bacteria from the air and all aircraft are regularly put through an industry-leading disinfection process with an antiviral solution and, following WIZZ’s stringent daily cleaning schedule, all of the airline’s aircraft are further disinfected overnight with the same antiviral solution.
  • For more information on the enhanced health and hygiene measures, please see here.
  • For free pictures of aircraft, crews and logo library please visit http://wizzair.com/en-GB/press

 

Følg pressemeldinger fra Wizz Air

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Wizz Air på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Wizz Air