Wizz Air

Wizz Air blant de 10 tryggeste lavprisselskapene i ny kåring

Wizz Air, Europas raskest voksende og grønneste flyselskap*, er stolt over å oppnå den høyeste sikkerhetsrangeringen i en ny kåring. Selskapet er nok en gang rangert blant de ti tryggeste lavprisselskapene i verden.

Oslo, 5. januar 2021: I kåringen gjennomført av AirlineRatings.com måles faktorer som tilsyn fra luftfartsmyndigheter, bransjeorganisasjoner, offentlig revisjon, antall ulykker og alvorlige hendelser, lønnsomhet, bransjeledende sikkerhetstiltak og flåtealder.

Med tildelingen av 7-stjernes sikkerhetsklassifisering fra AirlineRatings.com for andre året på rad, viser Wizz Air at det er en god sikkerhetskultur i selskapet. Dette understreker Wizz Airs holdning til at sikkerhet alltid skal være prioritert høyest.

Wizz Airs flåte er blant de yngste i verden og består i av 137 fly av typen Airbus A320, A321, Airbus A320neo og A321neo. Alle med en gjennomsnittsalder like over fem år. Flyselskapet har også mer enn 250 nye Airbus 320neo i bestilling. Flytypen er kjent for å være det mest drivstoffeffektive enkeltgangsflyet i verden.

Denne prisen kommer samtidig som Wizz Air har innført en rekke ekstraordinære helse- og sikkerhetstiltak for å beskytte passasjerer og ansatte mot smitte. Blant annet er det installert HEPA-filtre i alle Wizz Airs fly. Filteret filtrerer ut 99,97 prosent av alle virus og bakterier i luften. I tillegg følger Wizz Air nye retningslinjer for avstand, sørger for et desinfisert miljø om bord og reduserer alle unødige mellommenneskelige interaksjoner. På den måten skal passasjerene føle seg trygge når de reiser med Wizz Air.

Diederik Pen, Executive Vice President & Group Chief Operations Officer of Wizz Air, sier:
– Vi er stolte av å nok en gang bli tildelt den høyeste sikkerhetsvurderingen. De ekstra sikkerhetstiltakene Wizz Air har innført i år sørger for at vi fortsatt kan garantere for det høyeste sikkerhetsnivået om bord på våre unge og høyteknologiske fly. Med våre forbedrede hygienetiltak om bord, ønsker vi passasjeren velkommen til å fly med Europas grønneste flåte.

– Samtidig tilbyr vi service av høy kvalitet i flyene. Jeg er stolt av våre profesjonelle og dyktige ansatte som står på dag og natt for å levere utmerkede resultater, selv i et så utfordrende år som det 2020 ble.

* Wizz Airs karbondioksidutslipp var de laveste blant europeiske flyselskaper i FY2019 (57,2 gr / km / passasjer)

Andras Rado, Wizz Air Group; communications@wizzair.com

Om Wizz Air

Wizz Air
Budapest, Ungarn

Wizz Air er det raskest voksende og grønneste* europeiske lavprisselskapet. Selskapet opererer en flyflåte bestående av 137 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.

Notes for Editors:

• All Wizz Air flights are operated on Airbus A320 aircraft, with 180 seats and A321 aircraft with 230 seats and Airbus A320neo aircraft with 186 seats and Airbus A321neo aircraft with 239 seats
  • Wizz Air has introduced a range of enhanced hygiene measures which include; cabin crew and passengers are required to wear facemasks, cabin crew are required to wear gloves, onboard purchases are encouraged to be made by contactless payment, passengers are requested to follow physical distancing measures and all purchases are encouraged to be made online prior to the flight.
  • HEPA filters on all Wizz Air aircraft already filter out 99.97% of viruses and bacteria from the air and all aircraft are regularly put through an industry-leading disinfection process with an antiviral solution and, following WIZZ’s stringent daily cleaning schedule, all of the airline’s aircraft are further disinfected overnight with the same antiviral solution.
  • For more information on the enhanced health and hygiene measures, please see here.
  • For free pictures of aircraft, crews and logo library please visit http://wizzair.com/en-GB/press

Følg saker fra Wizz Air

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Wizz Air på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Wizz Air