Wizz Air

Wizz Air åpner sin andre norske base i Trondheim

Trondheim, 22. oktober 2020: Wizz Air, Europas raskest voksende og grønneste flyselskap fortsetter sin satsing i Norge. Nå dobler selskapet sin kapasitet på det norske innenlandsnettet, ved at to ekstra Airbus A321neo-maskiner skal ha base i Trondheim samtidig som selskapet lanserer 7 nye innenlandsruter.

Nå gir WIZZ norske passasjer et godt alternativ på 11 innenriksruter, med rimelige priser fra Oslo, Stavanger, Bergen, Tromsø, Bodø, Trondheim og Ålesund. Billetter til de nye rutene kan allerede bestilles på wizzair.com eller i flyselskapets mobilapp. Prisene starter på 99 kroner*, og rutene er operative fra 17. desember 2020.

"Jeg er glad for å lansere de syv nye innenriksrutene i Norge, og etableringen av vår andre norske base, i Trondheim. Reaksjonen fra passasjerene og antall bookinger på Wizz Airs innenriksruter i Norge, overgikk alle forventninger og bekreftet at WIZZ-modellen er etterspurt av nordmenn. Wizz Air tilbyr flyindustriens laveste priser, så det finnes ingen billigere måte å fly på i Norge, enn med Wizz Air. Wizz Air har også en av de yngste flyflåtene i verden, noe som gir det laveste miljøavtrykket av alle flyselskaper. Ingen kan fly grønnere i Norge enn Wizz Air. Vårt WIZZ-team ser frem til å ønske norske innenlandsreisende velkommen om bord, på en trygg og smittesikker måte", sier József Váradi, konsernsjef i Wizz Air.

WIZZ Helse- og sikkerhetstiltak
I kjølvannet av koronautbruddet har Wizz Air lansert en rekke hygiene- og smitteverntiltak for å sikre helsen og sikkerheten til passasjerer og mannskap. Under hele flyvningen er både kabinbesetning og passasjerer pålagt å bruke munnbind, mens kabinpersonalet også bruker hansker. Wizz Airs fly gjennomgår jevnlig en bransjeledende, antiviral desinfiseringsprosess, og i henhold til WIZZ' daglige rengjøringsplan, blir alle selskapets fly desinfisert over natten. Rengjøringsservietter blir utlevert til passasjerene ved ombordstigning, og kjøp ombord oppfordres til å gjøres ved kontaktløs betaling. Passasjerer bes følge avstandsreglene som er innført av lokale helsemyndigheter og oppfordres til å gjøre alle kjøp som gjelder flyturen over internett (f.eks. innsjekket bagasje, WIZZ Priority, fast track), for å minimere fysisk kontakt på flyplassen. Klikk her for å se Wizz Airs nye helse- og sikkerhetsvideo for mer informasjon.

WIZZ Booking
Ved å legge til WIZZ Flex i bestillingen, kan passasjer trygt booke om til et hvilket som helst WIZZ-fly om omstendighetene endres, hvis de ønsker å reise på en annen dato, eller til et annet reisemål. Ekstra trygghet ved bestillinger gir en sjelefred i disse usikre tider. For å feire Wizz Airs nye innenlandske norske ruter, kan WIZZ Flex nå legges til for 1 € i alle innenriksbestillinger i Norge som ble gjort den 22. oktober 2020**.

WIZZ Airs nye innenlandsruter i Norge

Rute

Avganger

Oppstart

Priser fra*

Trondheim – Stavanger

Trondheim – Bodø

Trondheim – Tromsø

Tromso – Bodø

Tromso – Stavanger

Tirsdag, torsdag og lørdag

Oslo – Ålesund

Oslo – Bodø

NOK 99

* Enveispris, inkludert administrasjonsgebyr. En håndbagasje (maks: 40x30x20cm) er inkludert. Innsjekket bagasje kjøpes separat. Prisen gjelder kun for bestillinger gjort på wizzair.com og WIZZ mobilappen. Antall seter til angitt pris er begrenset.

** Denne kampanjen gjelder fra 22. oktober 2020 00:01 til 22. oktober 2020 23.59 UTC ("Kampanjeperiode"). Prisen på 1 € gjelder WIZZ Flex-tjenesten per flyreise, per passasjer, når den er kjøpt som en frittstående tjeneste ved å legge inn bestilling på wizzair.com eller WIZZ-mobilappen i kampanjeperioden. Prisen på 1 € gjelder bare for innenlandsflyvninger i Norge. Kampanjen gjelder ikke gruppebookinger. Ved å kjøpe WIZZ Flex-tjeneste i løpet av kampanjeperioden, godtar du vilkårene ovenfor og vilkårene til WIZZ Flex.

Andras Rado; Wizz Air Group; communication@wizzair.com

Om Wizz Air

Wizz Air

Wizz Air er det raskest voksende og grønneste* europeiske lavprisselskapet. Selskapet operer en flyflåte bestående av 134 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.

* Wizz Airs karbondioksidutslipp var de laveste blant europeiske flyselskaper i FY2019 (57,2 gr / km / passasjer)

Notes for Editors:

• All Wizz Air flights are operated on Airbus A320 aircraft, with 180 seats and A321 aircraft with 230 seats and Airbus A320neo aircraft with 186 seats and Airbus A321neo aircraft with 239 seats
  • Wizz Air has introduced a range of enhanced hygiene measures which include; cabin crew and passengers are required to wear facemasks, cabin crew are required to wear gloves, onboard purchases are encouraged to be made by contactless payment, passengers are requested to follow physical distancing measures and all purchases are encouraged to be made online prior to the flight.
  • HEPA filters on all Wizz Air aircraft already filter out 99.97% of viruses and bacteria from the air and all aircraft are regularly put through an industry-leading disinfection process with an antiviral solution and, following WIZZ’s stringent daily cleaning schedule, all of the airline’s aircraft are further disinfected overnight with the same antiviral solution.
  • For more information on the enhanced health and hygiene measures, please see here.
  • For free pictures of aircraft, crews and logo library please visit http://wizzair.com/en-GB/press

Følg pressemeldinger fra Wizz Air

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Wizz Air på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Wizz Air