Wizz Air

Wizz Air åpner ny base - fortsetter å øke satsingen

Wizz Air fortsetter å ekspandere, og i dag kunngjorde selskapet åpningen av en ny base i Palermo. Det blir flyselskapets 42. base i Europa. Fra juni 2021 vil basen stasjonere to Airbus A321 og syv nye flyruter til den italienske ferieøya. Dermed fortsetter selskapets satsning i det europeiske flymarkedet.

Etableringen på Palermo flyplass øker selskapets satsing på det italienske markedet, og blir den fjerde Wizz Air-basen i landet. Selskapet annonserte samtidig fire nye ruter innenlandsruter fra Bologna, Brindisi, Pisa, Milano Malpensa og Catania.

På  en pressekonferanse  sa George Michalopoulos, kommersiell direktør  i Wizz Air:
«Etter at vi har operert 17 år i Italia, er jeg glad for å kunngjøre vår fjerde italienske base i Palermo. Vi ser potensial og etterspørsel etter rimelige reisetilbud i landet. Dagens kunngjøring underbygger vår tilstedeværelse i Italia. Wizz Air opererer den yngste og økonomisk mest effektive flyflåten i Europa, som sikrer kontinentets laveste miljøavtrykk. Jeg er overbevist om at Wizz Air vil ha en positiv innvirkning på Italias økonomiske utvikling og oppturen til turistindustrien. Vi er forberedt på å oppjustere kapasiteten dersom restriksjonene oppheves, slik at vi igjen kan fly passasjerer til sine favorittdestinasjoner.»

De nye innenlandsrutene sikrer flere valgmuligheter for transport i Italia, mens forbindelsene til Storbritannia og Sveits, styrker de økonomiske båndene mellom landene. Det vil samtidig skape et taktomslag i turistsektoren, som er ventet å generere 750 nye arbeidsplasser i tilknyttede bransjer*.

Wizz Air er rangert som et Investment Grade-selskap, og operer en flyflåte med en gjennomsnittsalder på 5,4 år som består av de effektive og bærekraftige Airbus A320 og Airbus A320neo. Wizz Airs karbondioksidutslipp var det laveste blant europeiske flyselskaper i regnskapsåret 2019 (57.2 gr/km/passasjer). Selskapet også den største ordreboken på 268 nye fly av den moderne Airbus A320neo-familien, som muliggjør ytterligere reduksjon av miljøavtrykket med 30 prosent per passasjer frem mot 2030.

Wizz Air har introdusert en rekke forbedrede hygienetiltak, for å sikre helse og sikkerhet for både passasjerer og mannskap. Her kan du se Wizz Airs nye helse- og sikkerhetsvideo.

For ekstra beskyttelse, tilbyr Wizz Air sine passasjerer WIZZ Flex. Tjenesten gir økt fleksibilitet og muliggjør kanselleringen av reise inntil 3 timer før avgang uten gebyr. Passasjerene kan velge å få refundert 100 prosent av billettprisen til flykreditt, eller endre dato og reisemål et ubegrenset antall ganger.

* ACI beregner at det skapes 750 lokale jobber for hver million passasjerer per år.

RUTER

DAGER

BILLETTER FRA**

STARTER

PALERMO – BOLOGNA

Daglig

PALERMO – BASEL

Tirsdag, lørdag

24.99 EUR

PALERMO – VERONA

Tirsdag, torsdag, lørdag

PALERMO – LONDON LUTON

Mandag, fredag, lørdag

14.99 EUR

2. juni 2021

PALERMO - PISA

Daglig

PALERMO – TORINO

Tirsdag, torsdag, lørdag, søndag

PALERMO – TREVISO

Mandag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag

2. juni 2021

Om Wizz Air

Wizz Air

Wizz Air er det raskest voksende europeiske lavprisselskapet. Selskapet operer en flyflåte bestående av 136 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.

Notes for Editors:

• All Wizz Air flights are operated on Airbus A320 aircraft, with 180 seats and A321 aircraft with 230 seats and Airbus A320neo aircraft with 186 seats and Airbus A321neo aircraft with 239 seats
  • Wizz Air has introduced a range of enhanced hygiene measures which include; cabin crew and passengers are required to wear facemasks, cabin crew are required to wear gloves, onboard purchases are encouraged to be made by contactless payment, passengers are requested to follow physical distancing measures and all purchases are encouraged to be made online prior to the flight.
  • HEPA filters on all Wizz Air aircraft already filter out 99.97% of viruses and bacteria from the air and all aircraft are regularly put through an industry-leading disinfection process with an antiviral solution and, following WIZZ’s stringent daily cleaning schedule, all of the airline’s aircraft are further disinfected overnight with the same antiviral solution.
  • For more information on the enhanced health and hygiene measures, please see here.
  • For free pictures of aircraft, crews and logo library please visit http://wizzair.com/en-GB/press

Følg pressemeldinger fra Wizz Air

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Wizz Air på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Wizz Air