SEAT

Wayne Griffiths blir ny sjef for CUPRA

CUPRA er for alvor i gang med å sette sin egen kurs siden introduksjonen i februar 2018. CUPRA er et merke som er skapt for fange de største motorentusiastene, og med den distinkte identiteten raser de frem mot slutten av sitt første år på markedet. Nå har de fått ny CEO.

-        SEATs Visepresident for Salg og Markedsføring blir også CEO i CUPRA

-        CUPRA-organisasjonen får ny struktur

-        Luca de Meo blir en del av det nye styret i CUPRA

-        CUPRA-salget økte med 40% i 2018

SEATs Visepresident for Salg og Markedsføring, Wayne Griffiths, har nå også blitt utnevnt til CEO for CUPRA. Griffiths skal drive merket fremover, ivareta det bilelskende CUPRA-teamet, og sørge for at merkets identitet og eksklusivitet forsterkes i tiden som kommer. Gjennom Griffiths skal merket fortsette å lage sofistikerte biler med høy ytelse for et publikum som ønsker biler som skiller seg ut.

Styret i CUPRA består nå av SEAT-president Luca de Meo; Visepresident for finans, Holger Kintscher, Visepresident for R&D, Dr. Matthias Rabe; og SEATs Visepresident for juridisk avdeling Luis Comas; og nå også SEATs Visepresident for Salg og Markedsføring, Wayne Griffiths.

- CUPRA er synonymt med raffinement og eksklusivitet; et merke laget av personer som elsker bil, og som har et hjerte som banker for design, sportslighet og utsøkt ytelse. Mottakelsen av CUPRA har vært enestående, og vi ønsker å fortsette den gode trenden og utvikle dette fantastiske merket ytterligere, slik at vi kan fortsette å vinne over de mest krevende bilentusiastene. Nå er tiden inne for å gi full gass, sier Griffith.

Det tok ikke lang tid før CUPRAs resultater viste seg å være svært gode. Salget gikk opp med hele 40% i 2018, med 14,400 solgte biler.

- Dette resultatet viser tydelig hvor populært merket er. Målet vårt er å doble salget i de neste tre til fem årene, avslutter Griffiths.

Merket viste nylig frem sin første modell, CUPRA Ateca, som tydelig uttrykker merkets verdier. Denne bilen ble designet og bygget av designere og ingeniører som brenner for detaljer, vakkert design og sportslighet. CUPRA Ateca er en kraftfull, sporty SUV som er unik i sitt segment. Merket har allerede fått tildelt plass hos nøye utvalgte SEAT-forhandlere rundt om i Europa, hvor kundene kan bli kjent med både CUPRA-modellene og hva merket står for.

Nå som organisasjonsstrukturen er noe endret, blir CUPRA nå en helt egen organisasjon som styrkes gjennom å investere i merkevareposisjonering og dedikerte ansatte. Samtidig har merket gjort klart for sitt eget forhandlernettverk som allerede har begynt å markedsføre CUPRA Ateca, og har planer om å utvide produktporteføljen.

Om SEAT

SEAT
PB 6671 Etterstad
0609 Oslo

SEAT, et bilmerke fra Barcelona, nå i Norge. Vi skal gjøre ting på en ny måte, fordi fremtidens bilhold handler om å gjøre livet enklere. Vi skal selge biler på nett - og det skal være enkelt. Enkelt, raskt og effektivt - akkurat slik du forventer det.

Helt siden 1957 har vi produsert biler tilpasset folks behov og ønsker. Med fokus på teknisk innovasjon, stilren design og pålitelig sikkerhet. Og når vi nå tar et steg inn i delingsøkonomien skal vi være et enda bedre valg for flere. Fremtidens bilbrukere eier ikke nødvendigvis bilene selv eller alene. Derfor kan alle nye SEAT-modeller utstyrt med teknologi som muliggjør sameie og deling.

Alle våre biler er designet og utviklet med bærekraftighet i fokus. Vi drifter dessuten bilindustriens største solenergianlegg på 276.000 m2, som reduserer våre CO2-utslipp med 7.000 tonn hvert år.

Følg saker fra SEAT

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SEAT på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra SEAT

SEATs Mii electric lanseres i Norge4.6.2019 11:03:36 CESTPressemelding

SEAT Mii electric er den første elbilen fra det spanske merket, og legger grunnlaget for at flere skal følge i nær framtid. Verdenspremiere i Oslo 4. juni. Mii electric er en ideell bybil, som kombinerer dynamiske ytelser med praktiske egenskaper og en rekkevidde på inntil 260 km* (WLTP) SEATs første helelektriske bil får en pris som gjør teknologien tilgjengelig for nye kundegrupper, og den vil ha lave vedlikeholdskostnader. SEAT starter sin elektriske offensiv med Mii electric, som får verdenspremiere i Norge og Oslo. Flere elektriske SEAT-modeller følger i tiden som kommer. - Mii electric markerer en ny elektrisk æra for SEAT. At våre venner i Spania legger verdenspremieren her i Norge understreker igjen viktigheten av det norske markedets posisjon som et pionermarked. Mii electric er leken, urban og digital, og bare starten på en storstilt elektrisk offensiv for SEAT, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for SEAT i Norge. Mii electric forener dynamiske egenskaper, elegant design, en