WaterCircles Forsikring signerer langsiktig sponsoravtale med Norges Seilforbund

Som et resultat av målrettet arbeid kan Norges Seilforbund nå presentere en 5-års sponsoravtale med WaterCircles Forsikring. Avtalen er forhandlet gjennom Elire, som er ansvarlig for forbundets markedsarbeid og sponsorutvikling.
Per Christian Bordal, Jack Bråthen og Guro Steine

I tillegg til å stå bak NSF nye visuelle identitet og merkevare, har Elire  utviklet en robust kommersiell strategi som posisjonerer forbundet for et profesjonelt samarbeid med partnere og sponsorer. Strategien vil gi avkastning og verdi for sponsorer, samtidig som det kommer NSFs medlemmer og andre interessenter til gode.

- Vi ønsker å samarbeide med selskaper som gjør det mulig å oppnå NSFs strategiske mål og visjoner, og som ønsker å bli med og utvikle seilsporten og NSFs spennende programmer. Vi er derfor svært glade for å kunne fortelle at WaterCircles Forsikring er “ombord”, og vi ser frem til å ha et tett samarbeid med de i årene fremover, sier Per Christian Bordal, Generalsekretær i Norges Seilforbund.

-  Jeg har vært involvert i utviklingen av mange sponsorprogrammer fra både Storbritannia og Australia, og nå i Norge. Å samarbeide med NSF er en av de mest attraktive sponsor mulighetene jeg har jobbet med. Sponsorer får mye tilbake for investeringen, spesielt sammenlignet med andre sportsgrener. Det er ikke rotete med mange andre merkevarer, og sponsorer blir mer synlige, da de slipper å konkurrere om eksponeringen, sier Luke Jenkinson, Managing Partner i Elire.

Miljøbevissthet

Ifølge Jenkinson har de spesielt merket seg interessen fra miljøbevisste sponsorer, som vil identifisere seg med en miljøvennlig sport som kun er avhengig av vindkraft. Han poengterer at miljøaspektet er et viktig element for sponsorer som ikke bør undervurderes.

- Vi ønsker å vise at vi er et miljøbevisst selskap, og vi setter stor pris på NSFs engasjement rundt miljøet, og spesielt deres fokus på havets ve og vel.  At vi i tillegg kan bidra med informasjon om skadeforebyggende arbeid for båtfolk ser vi på som et viktig samfunnsoppdrag, sier Jack Bråthen, fagdirektør i WaterCircles Forsikring.

WaterCircles anerkjennes som forbunds-partner

WaterCircles Forsikring anerkjennes som NSFs forbunds-partner, som er den mest eksklusive sponsorpakken NSF tilbyr. Per i dag er det kun Helly Hansen som har gått inn på dette nivået.
Gjennom sponsoravtalen blir WaterCircles Forsikring inkludert i alle NSFs programmer de neste 5 årene, inkludert landslaget, Ocean Impact, Kvinner & Seiling, E-Seiling, NM, Sommerskoler og Junior Utvikling.

Selskapets visjon er å tilby forsikringer til utvalgte kunder med bedre risikoprofil enn i markedet generelt, og har som overordnet strategi å tilby et totalkunde-konsept til privatkunder som har større forsikrings­behov, samt til små næringslivskunder i utvalgte bransjer.

Vi er stolte over å ha inngått et langsiktig samarbeid med Norges Seilforbund. Vår målgruppe er ansvarlige kunder som tar godt vare på tingene sine, og som har litt mer enn gjennomsnittet å forsikre. NSFs medlemmer er alle potensielle kunder for oss, og vi ser frem til å forsikre både de og deres båter. For å feire samarbeidet ønsker vi å gi et tilbud til NSFs medlemmer, hvor vi tilbyr båtforsikring til 50% rabatt ved signering innen 30.juni 2021, sier Bråthen.

Bråthen avslutter med å fortelle at WaterCircles Forsikring allerede har avtaler med KNA (Kongelig Norsk Automobilklubb) og Norsk Hyttelag, og han sier at det derfor kompletterer selskapet å signere med en båt-partner som NSF.

Per Christian Bordal, Jack Bråthen og Guro Steine
Hermann Tomasgaard, OL-utøver

Norges Seilforbund skal fremme seilsport i Norge i tett samarbeid med seilforeningene og alle deler av det organiserte seil-Norge, samt tilrettelegge for internasjonale toppresultater.

Arbeidet skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd. All aktivitet skal bygge på grunnverdiene seilglede, fellesskap, toleranse og ansvarlighet.

Seilsportens «univers» består av både breddeidrett og toppidrett. Forbundets arbeid skal inkludere alle seilere, bidra til opplæring av seilere og frivillige og legge til rette for aktivitet, uansett seilernes forutsetninger, ønsker og mål med sin seiling.